تاکسیران مشهدی کیف حاوی 200میلیون تومان را به مسافر خارجی برگرداند

تاکسیران مشهدی کیف حاوی 200میلیون تومان را به مسافر خارجی برگرداند

 راننده تاکسی امانتدار مشهدی کیف حاوی 200 میلیون تومان پول و اشیای قیمتی مسافر خارجی را به صاحبش برگرداند.


​​​​​​​علی سعادتی، راننده ون شاغل در خطوط تاکسیرانی مشهد زمانی متوجه ارزش کیف پیدا شده در تاکسی‌اش شد که برای پیدا کردن نام ونشان صاحب آن مجبور به باز کردنش شد. 200 میلیون تومان ارزش محتویات داخل کیف بود که مسافر خارجی آن را در تاکسی این شهروند امانتدار جا گذاشته بود. مقدار قابل توجهی ارز خارجی به همراه گوشی تلفن گرانقیمت و متعلقات دیگر ازجمله محتویات این کیف باارزش بود که این راننده پاکدست پس از تماس با صاحب کیف، آن را در محل اقامت این مسافر خارجی تحویل وی داد.
سعادتی در مورد این اقدام خداپسندانه و قابل تقدیرش به قدس گفت: خانواده‌ای خارجی سوار بر ماشین من شدند و پس از رساندن آن‌ها به مقصد، زمانی که در سرویس بعدی کارکنان یک شرکت را سوار کردم یکی از آن‌ها با دیدن این کیف در داخل ماشین آن را تحویل من داد تا به صاحبش برسانم.
وی ادامه داد: البته آن فرد نیز کار بزرگی کرد و با اینکه هر کار دیگری می‌توانست انجام دهد بدون اینکه من یا هر کس دیگری متوجه آن بشویم با احساس مسئولیت و امانتداری کیف را با محتویاتش تحویل من داد. من هم پس از آن با مسافران قبلی‌ام تماس گرفتم و کیف را تحویل آن‌ها دادم.
سعادتی در پاسخ به این پرسش که آیا محتویات داخل کیف موجب نشد وسوسه شوید و نخواهید آن را به صاحبش تحویل دهید، گفت: شاید این رقم برای خیلی از مردم و من که جزو این مردم هستم وسوسه‌انگیز باشد اما باید بگویم کار خیلی بزرگی نکردم که مال مردم را به خودشان برگرداندم ضمن اینکه نباید فراموش کنیم ما که با مسافران مختلف به‌خصوص خارجی‌ها ارتباط نزدیکی داریم در واقع سفیران اجتماعی در رفتار، گفتار و منش هموطنانمان در مواجهه با کسانی هستیم که به شهر و دیار ما سفر می‌کنند پس باید امانتدار و حتی رازدار آن‌ها باشیم.

خبرنگار: رسائی فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه