عناوین دهه امامت و ولایت اعلام شد

عناوین دهه امامت و ولایت اعلام شد

همزمان با آغاز ماه ذی‌الحجه عناوین دهه امامت و ولایت که از عید قربان تا غدیر قرار گرفته است به این شرح اعلام شد: 
۱۹ تیر/ روز عید سعید قربان به عنوان روز «توحید، بندگی و اطاعت» اعلام شده که در همین راستا بر «تبیین فلسفه امامت و ولایت»، «تبیین عبودیت، معنویت و اطاعت از ولایت از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع)»، «بیان اهمیت و فلسفه برگزاری دهه امامت و لایت» و... تأکید شده است.
۲۰ تیر/ به عنوان «ولایت، ضامن تحقق گام دوم انقلاب» نام‌گذاری شده و بر «نقش ولایت در اقتدار نظام اسلامی»، «نقش غدیر و ولایت در ایجاد تمدن نوین اسلامی»، «تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی» و... تأکید شده است.
21 تیر/ روز «ولایت، عدالت و انتظار» است و بر «تبیین نسبت غدیر و مهدویت»، «تبیین مهدویت در خطبه غدیر» و «تبیین نقش انتظار در تحقق اهداف مقدس غدیر» تأکید شده است.
۲۲ تیر/ روز «ولایت و مردم‌سالاری دینی» است و بر «تبیین نقش مردم‌سالاری دینی در اسلام»، «تبیین وظایف متقابل حاکمیت و مردم از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع)»، «تبیین وظایف اشاعه و گسترش فرهنگ ولایی و غدیری در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی» و... تأکید شده است.
۲۳ تیر/ «روز ایثار و دفاع از حریم ولایت» است و بر «تبیین ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیر» و «تجلیل از شهدا و خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان» تأکید شده است.
۲۴ تیر/ ولادت امام علی النقی الهادی(ع) روز «ولایت، هدایت و عزت اسلامی» است و بر ترویج زیارت غدیریه و تبیین تعالیم و سیره امام هادی(ع) تأکید شده است.
۲۵ تیر/ روز «ولایت‌محوری و وحدت امت اسلامی» است و بر نقش امیرالمؤمنین(ع) به عنوان محور وحدت امت اسلام و سیره ایشان در دست‌گیری از نیازمندان و محرومان تأکید شده است.
۲۶ تیر/ روز «ولایت، بصیرت و استکبارستیزی» و بر «تبیین نقش بصیرت در ولایت‌پذیری»، «تبیین نقش بصیرت در شناخت دشمن و مقابله با آن» و... تأکید شده است.
۲۷ تیر/ عید سعید غدیر و «روز غدیر، امامت و ولایت» است و بر افزایش معرفت جامعه نسبت به غدیر و تبیین فلسفه و آموزه‌های غدیر به عنوان نیاز امروز و فردای جوامع بشری تأکید شده است.
۲۸ تیر/ روز «قرآن و عترت» است و بر تبیین ولایت در قرآن کریم و روایت‌ها و پیوند ناگسستنی قرآن و اهل بیت(ع) تأکید 
شده است.
۲۹ تیر/ ولادت امام موسی الکاظم(ع) است و بر تبیین سیره، فضائل و تعالیم امام موسی الکاظم(ع) تأکید شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه