نبرد سنگین ایران- لهستان روی تور

هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال

نبرد سنگین ایران- لهستان روی تور

هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال 2022 از امروز به میزبانی دو شهر اوزاکا در ژاپن برای گروه پنجم و گدانسک در لهستان برای گروه ششم شروع خواهد شد. تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف لهستان می‌رود.
ملی پوشان کشورمان که در حال حاضر با چهار برد و 12 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارند، شانس صعود به مرحله نهایی مسابقات را دارند، ولی برای رسیدن به این هدف باید در هفته سوم تعداد بردهای خود را مقابل تیم‌های بزرگی چون لهستان، صربستان، ایتالیا و اسلوونی افزایش دهند که این موضوع کار را برای شاگردان عطایی در هفته سوم سخت‌تر از پیش می‌کند. تیمی که نیمی از بازیکنانش برای نخستین مرتبه حضور در لیگ ملت‌ها و چنین مسابقات بین‌المللی را تجربه می‌کند و بازی به بازی سعی در اثبات توانایی‌های خود دارد تا بتواند در آینده‌ای نزدیک نسلی قدرتمند را برای والیبال ایران به دنیا معرفی کند.
دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان بیست‌وپنجمین جدال تاریخ والیبال دو تیم است که در 24 مسابقه قبلی تیم ایران 9 بار فاتح میدان بوده است و در 15 مسابقه قبلی این لهستانی‌ها بودند که پیروز میدان و مسابقه شدند. لهستان سه عنوان قهرمانی جهان (1974، 2014 و 2018) و یک مقام قهرمانی لیگ جهانی (2012) دارد و در لیگ ملت‌های سال 2021 نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.
مارسین یانوش، یان فیرلی، بارتوش کورک، ووکاش کاچمارک، کارول بوترین، الکساندر شیفکا، کمیل سمنیوک، توماش فورنال، بارتوش بدنورژ، متئوش بینیک، کارول کلوس، یاکوب کوخانوفسکی، پاول زاتورسکی و یاکوب پوپیفچاک 14 بازیکن تیم ملی لهستان در هفته سوم لیگ ملت‌ها هستند.
هدایت این تیم را نیز نیکولا گربیچ برعهده دارد. بهروز عطایی هم برای این هفته لیست رسمی تیم ملی والیبال را منتشر کرد که به شرح زیر است: محمدطاهر وادی، فاضل پژمان/محمدرضا حضرت‌پور، ابوالفضل قلی‌پور/امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت/میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست/مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محراب ملکی، امیرحسین توخته .
شاگردان بهروز عطایی در هفته اول مسابقات پر فراز و نشیب ظاهر شدند و دو پیروزی مقابل چین و استرالیا و دو شکست برابر هلند و ژاپن حاصل کار آن‌ها بود. در هفته دوم رقابت‌ها نیز با وجود اینکه نتیجه مشابه حاصل شد، اما تیم ملی والیبال ایران عملکردی به مراتب امیدوار کننده تر از خود ارائه داد که اوج کار هم پیروزی برابر آمریکا و کانادا بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه