25 شهر استان‌های خراسان در وضعیت قرمز و زرد کرونایی

25 شهر استان‌های خراسان در وضعیت قرمز و زرد کرونایی

مشهد و 11 شهر استان در وضعیت زرد 
مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، شهر مشهد و ۱۱شهر خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.
به گزارش قدس‌آنلاین، محمد پهلوان کاشی، مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر مشهد، بردسکن، تربت‌حیدریه، جغتای، جوین، چناران، رشتخوار، صالح‌آباد، قوچان، کاشمر، کلات و کوهسرخ در وضعیت زرد، گناباد در وضعیت نارنجی، خلیل‌آباد در وضعیت قرمز و سایر شهرهای استان در شرایط آبی قرار دارند.
وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: در روز شنبه بیش از ۵۰۰بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و یا مراکز منتخب کرونا مراجعه کردند، و در حال حاضر ۱۷۵بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۶نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.
مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان را ۲۹نفر عنوان کرد که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۴ بیمار است.

خلیل‌آباد در وضعیت قرمز
 رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد از برگشت این شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.
محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، از الزامی شدن استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی، مراسم و جلسات خبر داد و افزود: هرچند حدود یک ماه آمار موارد بستری مثبت و ابتلا در شهرستان خلیل‌آباد صفر بود، اما در یک هفته اخیر تعداد موارد بستری مثبت به یک نفر و تعداد موارد مثبت (قرنطینه) نیز به ۱۵نفر رسیده است.
وی با اعلام وضعیت هشدار کرونا در خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: متأسفانه در روزهای گذشته به دلیل عادی‌انگاری‌ها، عدم تکمیل پوشش واکسیناسیون به‌ویژه دز سوم و شروع موج جدید کرونا در برخی کشورهای جهان، میزان موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در جهان و همچنین کشور ما افزایش یافته است.

شهرستان فردوس قرمز شد
در جدیدترین نقشه کرونایی، شهرستان فردوس در خراسان جنوبی یکی از چهار شهرستان قرمز کشور است.
براساس نقشه کرونایی، شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف، بشرویه، سرایان، قاین و طبس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. سه شهرستان زیرکوه، سربیشه و نهبندان نیز وضعیت آبی کرونایی دارند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونای استان هم گفت: ۲۳ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شده‌اند.
شریف‌زاده افزود: هم اکنون ۱۷بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۱۰نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

 5 شهر خراسان شمالی در وضعیت زرد  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پنج شهرستان استان در شرایط زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: با افزایش تعداد بیماران کرونایی و شیوع بیشتر این ویروس، رنگ زرد به نقشه کرونایی خراسان شمالی بازگشت. بر این اساس اکنون شهرهای رازوجرگلان، شیروان، فاروج، اسفراین و جاجرم در شرایط زرد قرار دارند. مانه‌وسملقان و گرمه نیز در شرایط آبی قرار گرفته‌اند.
اکبری با اشاره به قرار گرفتن در بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور، گفت: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و درخصوص تزریق دزهای یادآور واکسن اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: جلوگیری از رشد کرونا و کنترل آن دست خودمان است و با تزریق به موقع واکسن می‌توانیم شرایط را بهتر و با‌ثبات‌تر کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه