افزایش بازگشت مهاجران افغانستانی از خراسان رضوی

افزایش بازگشت مهاجران افغانستانی از خراسان رضوی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود سیل ورود مهاجران افغانستانی به خراسان رضوی طی ماه‌های گذشته، اما در هفته‌های گذشته میزان بازگشت آن‌ها به کشورشان به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است.
به گزارش فارس، سیدعلی قاسمی اظهار کرد: در آخرین سرشماری حدود ۲۰۰هزار نفر تبعه بدون مجوز و غیرقانونی نام‌نویسی شده‌اند که بسیاری از آن‌ها به دلیل نبود شغل و گرانی مسکن قصد بازگشت به کشور خود را دارند.
وی موضع جمهوری اسلامی ایران در جریان تحولات افغانستان را حمایت از مردم این کشور اعلام کرد و ادامه داد: امنیت در افغانستان در دوره طالبان در مقایسه با حاکمیت قبلی ارتقا یافته است و همین مسئله یکی از عوامل مهم شدت یافتن بازگشت مهاجران افغانستانی از خراسان رضوی به کشورشان است.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: ۹۵درصد جمعیت اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی در استان که عمدتاً افغانستانی‌های مقیم مشهد هستند براساس طرح سرشماری جدید و آمار گذشته، شمار اتباع افغانستانی ثبت‌نام شده یا دارای مجوز اقامت در مشهد حدود نیم میلیون نفر است.
قاسمی افزود: با توجه به برآوردهای صورت گرفته حدود ۳۵هزار نفر از اتباع غیرمجاز مقیم مشهد به دلایل مختلف در آخرین طرح شناسایی اتباع غیرمجاز وزارت کشور شرکت نکرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه