فاجعه فقدان سردخانه انتقال خون در گلستان

فاجعه فقدان سردخانه انتقال خون در گلستان

گلستان  

مدیر عامل سازمان انتقال خون جمهوری اسلامی ایران گفت: فقدان سردخانه انتقال خون در استان گلستان یک فاجعه است و خون‌های اهدایی جهت غربالگری به استان مازندران ارسال می‌شود.
مصطفی جمالی در جریان سفر به گلستان با تأکید بر اینکه سامانه سیار خون‌گیری برای شهرستان‌های کوچک‌تر، بخش‌ها و روستاهایی که امکانات اهدای خون برای آن‌ها مهیا نیست، بسیار ضرورت دارد، ادامه داد: فقدان سردخانه در استان گلستان یک فاجعه است و جالب اینکه شهرهای کوچک‌تر دارای سردخانه هستند و این اصلاً قابل پذیرش نیست که گرگان به عنوان مرکز استان، فاقد این مهم باشد.
وی با تأکید بر اینکه هیچ استان کشور را بدون سردخانه نداریم، در خصوص نصب و راه‌اندازی دستگاه غربالگری جدید مرکز گلستان گفت: این دستگاه گرانقیمت را خریداری و برای استان ارسال کرده‌ایم و به زودی نصب می‌شود. خوشبختانه راه‌اندازی این دستگاه، گلستان را از مازندران مستقل می‌کند و دیگر خون‌های اهدایی گلستان برای تست به استان مازندران ارسال نمی‌شود و گلستان به شکل مستقل عمل خواهد کرد.
جمالی خاطر نشان کرد: بیشتر استان‌ها بین ۳۵ تا ۶۰ درصد بودجه انتقال خون را افزایش داده‌اند و ما در گلستان شاهد این موضوع نیستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه