70 روستا در چهارمحال و بختیاری آبرسانی سیار می‌شوند

70 روستا در چهارمحال و بختیاری آبرسانی سیار می‌شوند

چهارمحال و بختیاری  

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۷۰ روستای این استان آبرسانی سیار می‌شوند که با تداوم خشکسالی و افزایش دما در روزهای باقی‌مانده از فصل تابستان پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۲۰۰ روستا نیز برسد. مراد محمودی افزود: بیشترین روستاهایی که در استان آبرسانی می‌شوند در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل قرار دارند.
وی ادامه داد: اگر چه امسال تاکنون قطعی و جیره‌بندی آب شرب در استان انجام نگرفته؛ اما ۶شهرستان استان با تنش آبی روبه‌رو است و چنانچه مصرف آب در این شهرستان‌ها افزایش پیدا کند، با مشکل کمبود مواجه می‌شویم.
محمودی ادامه داد: در برخی ساعات نیز به سبب قطعی برق در برخی مناطق شهری از جمله هفشجان و شهر کیان آبرسانی با چالش همراه و بخشی از آب مورد نیاز این مناطق از طریق تانکر تأمین شد. وی در خصوص ادعای برخی شهروندان در خصوص وجود نیترات بیش از استاندارد آب شرب نیز توضیح داد: اگر چه منابع آب زیرزمینی به شدت افت کرده است و همین موضوع می‌تواند در کاهش کیفیت آب تأثیرگذار باشد؛ اما مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند؛ چون آبی که در اختیار مردم گذاشته می‌شود به طور کامل استاندارد است و آزمایش‌های متعددی روی آن انجام می‌گیرد و علاوه ‌بر آن دانشگاه علوم پزشکی نیز بر کیفیت آن نظارت دارد.
وی افزود: در حال حاضر ۹۶ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه