جشن روزه‌اولی‌ها برای 2هزار دختر مشهدی

جشن روزه‌اولی‌ها برای 2هزار دختر مشهدی

جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها با حضور 2هزار دانش‌آموز دختر مشهدی با رویکرد حمایت از مردم غزه عصر یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در مشهد برگزار شد.


این جشن که به همت معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام رضا(ع) و با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی و قرارگاه شهید برونسی برگزار شد، میزبان 2هزار دختر دانش‌آموز نونهال مشهدی بود که طبق گفته برگزارکنندگان اغلب از حاشیه شهر مشهد انتخاب شدند و البته تعداد کمی از آن‌ها از میان گروه‌های تربیتی صالحین مساجد سطح شهر میهمان این برنامه بودند.
اجرای دو سرود توسط گروه سرود دختران فیروزه‌ای، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح توسط «عمو جعفری و عمو روحانی» و اجرای سرود و مداحی توسط محمد اسداللهی، مداح کشوری از مهم‌ترین برنامه‌های جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها در مجتمع آیه‌ها بود. 
رسیدن به سن تکلیف آغاز جشن بندگی و عبادت خداست، در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدام‌ها برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی، برگزاری جشن تکلیف است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود. در این برنامه تربیتی برای نسل آینده‌ساز آموخته‌های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می‌شود تا برایشان نقطه عطفی ماندگار و دلنشین باشد از آغاز عبودیت و بندگی پروردگار؛ روز گذشته هم دختران مشهدی در جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها، انگار با پوشیدن لباس جشن تکلیف همپیمان شدند تا مسیر بندگی خدا را با حمایت از مردم مظلوم غزه آغاز کنند و با زبان روزه برای رهایی سرزمین خواهران دینی خود در فلسطین اشغالی به درگاه خداوند دعا کنند، به امید روزی که با همین چادر نمازها در مسجدالاقصی شانه به شانه دختران غزه قیام کنند، به رکوع بروند و در برابر پروردگارشان سجده شکر به جا آورند.

خبرنگار: معصومه مؤمنیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه