نوای سرود دلدادگی در حرم امام مهربانی‌ها

روایتی از اجرای سرود‌های پاتوقی حرم مطهر رضوی در ایام نوروز و رمضان الکریم

نوای سرود دلدادگی در حرم امام مهربانی‌ها

یکی از برنامه‌های پرطرفدار و فرهنگی در حرم مطهر رضوی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اجرای سرودهای پاتوقی توسط گروه‌های سرود نوجوانان با عنوان «گلدسته‌های حرم» است. در این نوشتار مروری داریم بر چگونگی اجرای این برنامه جذاب فرهنگی و آشنایی با برخی از فعالان این حوزه.


اجرای سرود‌های پاتوقی در حرم مطهر رضوی در ایام بهار طبیعت که امسال مصادف با بهار قرآن شده بود، حاصل تلاش 65 نفر از نوجوانان امام رضایی و مربیان آن‌ها بود. مهدی نخعی، کارشناس اداره مراسم و آیین‌های حرم مطهر رضوی که مسئولیت گروه گلدسته‌های حرم را بر عهده دارد در خصوص اجرای سرود‌های پاتوقی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان می‌گوید: اجرای سرود یکی از راه‌های انتقال معارف و آموزه‌های دینی به نسل جوان و نوجوان و راهی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است که در سال‌های اخیر با توجه به تأثیرگذاری آن مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و بهترین نمونه آن اجرای سرود «سلام فرمانده» بود.  به گفته این مسئول و فعال فرهنگی، در اجرای سرود‌های پاتوقی حرم مطهر رضوی در ایام نوروز که بیشتر با موضوع سرود‌های امام رضایی، بهار طبیعت و بهار قرآن بود، علاوه بر گروه‌های سرود گلدسته‌های حرم و گروه سرود ولیعصر(عج) مشهد مقدس، چهار گروه سرود از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین و لرستان نیز در حرم مطهر رضوی اجرای سرود دارند که استفاده از لباس‌های محلی بر جذابیت این اجراها افزوده است.  اجرای این سرود‌ها در پنج نقطه از حرم از جمله در ورودی‌های باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع) و بست‌های طبرسی، طوسی، 
نواب صفوی انجام شد و در عید سعید فطر نیز زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی از اجرای سرود گروه گلدسته‌های حرم بهره‌مند خواهند شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه