سند توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی تدوین شد

سند توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی تدوین شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌‌بنیان برای به ‌کارگیری همه ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف تدوین شد.


به گزارش ایرنا، جواد اشرفی در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سال جاری اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ که رهبر معظم انقلاب تولید دانش‌‌بنیان را مطرح کردند، همچنین قانون جهش تولید دانش‌‌بنیان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، تدوین و تنظیم سند توسعه دانش‌‌بنیان خراسان جنوبی با همکاری جامعه علمی و دانشگاهی استان در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به ارائه گزارش تدوین سند توسعه دانش‌‌بنیان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: این سند امروز در کارگروه تصویب شد؛ اما باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز تأیید نهایی شود و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.
اشرفی با بیان اینکه نخستین بار زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان تعریف و دبیرخانه آن در دانشگاه راه‌اندازی شد، گفت: همچنین در دو سال اخیر گروه کاری زرشک ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعریف شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری را کسب کرد، افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در ابتدای دولت سیزدهم ۹۹۱ میلیون دلار بود که اکنون به هزار و ۲۷۲میلیون دلار افزایش یافته و رشد 3/28 درصدی داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه