باغ‌های متراکم مزرعه نمونه در کشور منحصر به ‌فرد است

باغ‌های متراکم مزرعه نمونه در کشور منحصر به ‌فرد است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: باغ‌های متراکم و دارای سایبان سیب و گلابی مزرعه نمونه در کشور منحصر به ‌فرد است.


به گزارش آستان‌نیوز، فریبرز عباسی در بازدید از کشت‌ و صنعت مزرعه نمونه، تجهیز اراضی و باغ‌های این کشت و صنعت به نسل جدید سامانه‌های آبیاری را اقدامی ارزشمند از سوی آستان قدس رضوی دانست و اظهار کرد: در مزرعه نمونه علاوه بر استفاده از سامانه زیرسطحی برای آبیاری باغ‌های و مزارع یونجه، از فناوری‌های جدید برای تصفیه آب و سامانه تحت فشار تیپ در سطح اراضی بهره گرفته شده است. با توجه به کاهش مستمر بارندگی و گرم‌تر شدن هوا در سال‌های اخیر، چاره‌ای جز استفاده بهینه از منابع آبی نداریم.
وی افزود: این سامانه‌ها فناوری‌‌های جدیدی هستند که در همه کشورها از جمله کشورهای پیشرفته به کار می‌روند، به گونه‌ای که بیش از ۵۷ درصد اراضی آبی در این کشورها به انواع سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است. در ایران هم از حدود 5/8 میلیون هکتار اراضی آبیاری، نزدیک به ۳ میلیون هکتار به انواع سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.
مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در کشور با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت بهینه منابع آبی کشور اظهار کرد: یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تشکیل کمیته‌ای در دولت به منظور بررسی و ارائه راهکارهای استفاده بهینه از آب و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در کشور است که در حال پیگیری این موارد از طریق معاون اول رئیس‌جمهور هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه