قاب پرآب دریاچه ارومیه

حجم آب دریاچه ارومیه به 1/9 میلیارد مترمکعب رسید؛

قاب پرآب دریاچه ارومیه

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: حجم آب دریاچه براساس آخرین پایش به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۵۰ میلیون مترمکعب و نسبت به ابتدای سال آبی جاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر است.


محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۳۸ سانتی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ سانتی متر و نسبت به ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر ۱۴۰۲) ۵۵ سانتی متر افزایش تراز داریم.
وی اضافه کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز به یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع رسیده که ۳۵۰ کیلومتر مربع بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
وی با اشاره به بارش‌های خوب در استان و حوضه آبریز دریاچه ارومیه در زمستان ۱۴۰۲ و فروردین ماه جاری اظهار کرد: این بارش‌ها نسبت به بلندمدت ۲۷ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.
شایان ذکر است نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه در ۲۴ فروردین برگزار شد. «طلایه داران شکوه ایران زمین» شعار این جشنواره بود و هدف از اجرای آن، نشاط آفرینی و توجه به موضوع احیای دریاچه ارومیه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه