تاکنون بیش از ۵۰ مدال توسط بانوان ورزشکار ایرانی تقدیم حرم مطهر رضوی شده است

تاکنون بیش از ۵۰ مدال توسط بانوان ورزشکار ایرانی تقدیم حرم مطهر رضوی شده است

شیرین ایران‌دوست


مراسم اهدای مدال قهرمانی سپیده بابایی رکنی در رشته ورزشی کشتی آلیش به موزه آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه 28 فروردین 1403 در مرکز نمایشگاه‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد. عبدالحسین ملک جعفریان، رئیس گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی با اشاره به اهدای مدال این بانوی ورزشکار به خانواده شهید طهرانی مقدم گفت: ایشان با اهدای مدال به خانواده این شهید بزرگوار، ارادت خود را به دفاع از مظلوم نشان دادند.
او در ادامه با اشاره به اساس شکل‌گیری گنجینه مدال آستان قدس رضوی که با اهدا و نمایش مدال‌های جهان پهلوان تختی آغاز شده است، افزود: ایشان به خاطر عشق و ارادتی که به امام رضا(ع) داشت به خانواده خود توصیه کرد مدال‌هایشان را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کنند. این اتفاق در دهه ۶۰ رقم خورد و از آن تاریخ تاکنون افتخارآفرینان ورزشی و نخبگان علمی با تأسی به ایشان مدال‌های خود را با عشق و با منت تقدیم آستان حضرت رضا(ع) کرده‌اند. ملک‌ جعفریان تعداد مدال‌ها، نشان‌ها، کاپ‌ها و تندیس‌های اهدایی در موزه آستان قدس رضوی را بیش از هزار و 500 مورد برشمرد که به دلیل کمبود فضای نمایش تنها ۴۰۰ مورد از آن‌ها در معرض نمایش قرار داده شده است. او در این باره توضیح داد: بهترین مکان موزه برای نمایش مدال‌ها اختصاص داده‌ شده است. حفظ و نگهداری این اقلام در شرایط ایده‌آل به شدت مورد توجه است. تمامی مدال‌ها با پایش محیطی دما، رطوبت و... به دور از هر گونه آفت و آسیب حفظ می‌شوند تا ما شرمنده بزرگوارانی که با اهدای مدال نامشان به تاریخ پیوسته است نشویم.
بر اساس گفته ملک جعفریان تاکنون بیش از ۵۰ مدال توسط بانوان ورزشکار ایرانی تقدیم حرم مطهر رضوی شده و آخرین آن‌ها مدال‌هایی است که سپیده بابایی رکنی اهدا کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه