وزیر ارتباطات: به دنبال منظومه‌سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم

وزیر ارتباطات: به دنبال منظومه‌سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم

خلیل‌خانه  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ماهواره‌های پرشماری در برنامه تکمیل و پرتاب قرار دارند، از برنامه ایران برای منظومه‌سازی ماهواره‌ای خبر داد. عیسی زارع‌پور روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ماهواره‌های زیادی در دست ساخت و تکمیل داریم و ماهواره‌هایی هم آماده پرتاب هستند، گفت: در صدد طراحی و ساخت ماهواره‌های پرشمار سنجشی هستیم تا امکان تصویربرداری در فضا را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از این ماهواره‌ها پارس یک است که نمونه دوم آن در حال ساخت است و ان‌شاءالله آماده خواهد شد، اظهار کرد: ماهواره‌های لایه ال‌ای‌او چند مرتبه در طول روز از روی کشور عبور می‌کنند؛ از آنجایی که سرعت آن‌ها 8-7 برابر سرعت زمین است، بنابراین دائماً این ماهواره‌ها را روی آسمان کشورمان نداریم. اگر تعداد ماهواره‌ها بیشتر باشد دسترسی ما به داده‌های ماهواره‌ای و اطلاعات آن‌ها بیشتر خواهد شد.
زارع‌پور با اشاره به اینکه دنیا به سمت منظومه‌سازی می‌رود و ما هم به این سمت حرکت می‌کنیم، تأکید کرد: منظومه‌سازی دانشی است که شاید در اختیار بیش از ۵-۶ کشور نباشد و دانشمندان ما به آن دست پیدا کرده‌اند.
وزیر ارتباطات اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم نخستین قدم‌ها را در حوزه ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی برداریم؛ اکنون منظومه شهید سلیمانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه