یتیم شدن ۱۹هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه

برآورد سازمان ملل نشان داد

یتیم شدن ۱۹هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه

بر اساس برآورد سازمان ملل، ۱۹هزار کودک فلسطینی در نوار غزه به دلیل کشته شدن بیش از ۱۰هزار زن در جنگ و حملات ارتش رژیم صهیونیستی، یتیم شدند.


این گزارش می‌افزاید بیش از یک میلیون زن و دختر در نوار غزه به غذا و آب سالم دسترسی ندارند و در وضعیت انسانی بسیار ناگواری به سر می‌برند.
براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۳هزارو899 و شمار زخمی‌ها هم به ۷۶هزارو664 نفر رسیده که بیشتر آن‌ها غیرنظامیان هستند. در آخرین مورد، روز گذشته بر اثر بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح هفت نفر به شهادت رسیدند که چهار تن از شهدا، کودک هستند.

شوِ نمایشی آمریکا
همزمان با بالا رفتن رسوایی کشتار غیرنظامیان در حملات رژیم صهیونیستی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مواجهه با سیل انتقادات در این موضوع گفت: این وزارتخانه از اسرائیل اطلاعات بیشتری در مورد شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه که سر و صدای زیادی به پا کرد، خواهد خواست. «هند رجب» به همراه خانواده‌اش که در حمله رژیم صهیونیستی شهید شده بودند، در خودرو گیر افتاده بود و در تماسی تلفنی از امدادگران خواست او را نجات دهند. خویشاوندان این کودک، ۱۲روز بعد، پیکر بی‌جان او را در کنار دیگر اعضای خانواده در خودروشان در نزدیکی یک آمبولانس و پیکر دو امدادرسان این آمبولانس که می‌خواستند جان او را نجات دهند، یافتند. 
این در حالی است که روز گذشته «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد: جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبه‌رو است. آلبانیز گفت: رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، روزانه 
۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه