نگاه ایران به آفریقا؛ راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی

نگاه ایران به آفریقا؛ راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی

در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا «کنستانتینو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد. 


حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تأکید کرد.
رئیس جمهور با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تأکید کرد.
معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.
کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تأکید کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه