کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: 

کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‎های توسعه و پیشرفت جامعه دانست.


به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ ضمن تبریک روز کارگر به این قشر پرتلاش جامعه، به جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی اشاره و با بیان اینکه کار و کوشش عین عبادت است، اظهار کرد: بر اساس نگاه اسلام فردی که برای تأمین معاش خانواده خود کار و تلاش ‎کند، اجر و پاداشی همانند مجاهد فی سبیل‌الله دارد. وی گفت: خدمت به کارگران به عنوان قشر فداکار و مؤثر جامعه یک توفیق است؛ کارگران در هر جامعه‌ای مایه پویایی، زنده بودن، پیشرفت و تحول هستند که با عزم و اراده خود چرخ‌های توسعه و پیشرفت را به حرکت درمی‌آورند. 
تولیت آستان قدس رضوی پیشرفت جوامعی که بخش کارگری پویا و پرانگیزه دارند را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: دولت غیر از وظیفه ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به جامعه کارگری باید برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه نیز ارزش‌گذاری کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با ابراز خرسندی نسبت به کاهش نرخ بیکاری در کشور، اظهار کرد: تشویق برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد زیرا آثار و برکات بسیاری دارد و موجب اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه است.
در این دیدار سیدصولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب این آستان نورانی در برپایی جشن بزرگ خانوادگی کارگران در راستای تکریم این قشر زحمتکش و بهره‌مندی آنان از فیوضات معنوی حضرت رضا(ع) تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه