جریان آبی زندگی در سیستان و بلوچستان

جریان آبی زندگی در سیستان و بلوچستان

افزایش میزان بارندگی‌ها در سیستان از یک سو و رهاسازی آب‌های مازاد سیلاب در بالادست هیرمند از سوی دیگر سبب شده این روزها حال و هوای اهالی سیستان خیلی خوب باشد.


حتی تصاویری که از دریاچه‌های خشکیده هامون منتشر شده، نشان می‌دهد این آب‌گیرها بار دیگر محل رفت و آمد قایق‌های اهالی شده است.
پیش از این هم مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفته بود: میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان 100/7 میلیمتر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.
محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون 121/8 میلیمتر بوده که 49/4 درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره محسوب می‌شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان 100/7 میلیمتر است که تاکنون 21 درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.
وی درباره بارش‌های مونسون عنوان کرد: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.
حیدری با اشاره به اینکه  استان سیستان و بلوچستان 20 سال درگیر خشکسالی بوده، گفت: این بارش‌ها می‌تواند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهد. همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان 10 ساله
 99/3 درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: میانگین دمای استان تا خرداد ماه 0/5 تا 1درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان 1 تا 2 درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی 0/5 درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه