کارخانه چندمنظوره فراوری زرشک ایجاد می‌شود

کارخانه چندمنظوره فراوری زرشک ایجاد می‌شود

فرماندار بیرجند گفت: همزمان با جشنواره ملی زرشک کارخانه فراوری زرشک و دیگر محصولات کشاورزی در گازار بهره‌برداری می‌شود. 


علی فاضلی فرد در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: جشنواره زرشک شهرستان بیرجند در محدوده روستای گازار و مهموئی برگزار می‌شود و در کنار برگزاری جشنواره، غرفه‌هایی از تولیدات کشاورزان و عشایر با هدف معرفی محصولات شهرستان برپا شده و شرکت‌کنندگان می‌توانند از این محصولات خرید کنند.
فرماندار بیرجند بهره‌برداری از کارخانه فراوری محصولات کشاورزی در روستای گازار در حاشیه جشنواره زرشک را از برنامه‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: این کارخانه همه مجوزهای لازم شامل سیب سلامت و... را دریافت کرده و در زمینه فراوری دیگر محصولات منطقه شامل عناب، زعفران، توت و… فعالیت خواهد داشت. 
وی با اشاره به این مهم که زرشک جزو میوه تره‌بار است اما به عنوان خشکبار معرفی شده است اضافه کرد: تاکنون اقدام خاصی در معرفی این محصول مزیت‌دار و قرار گرفتن آن در سبد خانوار انجام نشده و امید است با برگزاری این جشنواره شاهد بازگشایی پنجره‌های جهانی و تحول مهمی در این زمینه باشیم.  وی معرفی زرشک به عنوان تره‌بار، فراهم شدن زمینه بهداشتی برداشت، بسته‌بندی و نگهداری و خشک کردن محصول در شرایط استاندارد را مهم دانسته و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این مهم و معرفی این محصول مزیت‌دار شاهد رونق اقتصادی بیش از پیش منطقه باشیم. وی سطح زیرکشت باغات زرشک شهرستان بیرجند را ۳ هزار و ۵۵۶ هکتار اعلام کرد و افزود: در این شهرستان حدود ۶ هزار و ۷۰۰خانوار زرشک‌کار هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه