همت معلول نیشابوری برای ساخت مرکز توان‌یابی

همت معلول نیشابوری برای ساخت مرکز توان‌یابی

اینکه آدمی خودش را محکوم به پذیرفتن سرنوشت و تقدیر نکند به طور حتم عزمی جزم می‌خواهد و همتی والا، حال یک جوان نیشابوری توانست راه رسیدن به نور را بیابد و از مسیر تاریک ناتوانی، جاده‌ روشن توانمندی را برای معلولان بسازد.


به گزارش فارس، جواد دشتکی می‌گوید: اواخر اسفند سال ۹۷ حین تمرین در باشگاه دچار ضایعه نخاعی شدم. سال ۹۸ ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه درمانم می‌شد اما در همان زمان که در حال توان‌یابی بودم هر چه به دنبال مرکز جامع توان‌یابی در استان بودم، متوجه شدم که اصلاً چنین مرکزی در استان وجود ندارد.
اینجا بود که ساخت مرکزی جامع و کامل در مشهد برای معلولان استان خراسان در ذهنم جرقه زد. پس از گذشت یک سال متوجه شدم در نیشابور 9هزار معلول وجود دارند که از این تعداد 3هزار نفر معلولیت جسمی دارند، با آگاهی از تعداد قابل توجه افراد معلول تصمیم گرفتم در مرکز شهر نیشابور مکانی قابل دسترسی برای ویلچری‌ها و بیماران ضایعه نخاعی، ام‌اس، پارکینسون و یا سکته که برای همه قابل دسترس باشد، بسازم.
وی می‌گوید: تصمیم گرفتم خانه پدری‌ام را برای توان‌یابی معلولان بسازم. مکانی که مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات  توان‌یابی را یک جا داشته باشد. مساحت این ساختمان ۵۳۰ متر زمین با هزار و 400 متر بنا در سه طبقه در نظر گرفته شده است. یکی از مهندسین مشاور هم فردی است که مثل خودم دچار ضایعه نخاعی شده و با پزشکان متخصص برای مناسب‌سازی و بهسازی این مکان همکاری می‌کند.
دشتکی می‌افزاید: همه تلاشم این است که این مرکز مجموعه کاملی باشد تا کسانی که نیاز به توان‌یابی دارند نتیجه مطلوب را بگیرند. پس از تکمیل و بهره‌برداری این مرکز فاز۲ را هم برای اقامت بیماران و معلولانی که از شهرستان‌های استان و کشور برای توان‌یابی به این مرکز می‌آیند خواهم ساخت. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه