پرداخت حق پرستاری به 826 خانواده دارای معلول

پرداخت حق پرستاری به 826 خانواده دارای معلول

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی به ۸۲۶ خانوار نیازمند دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، حق پرستاری یک میلیون تومانی پرداخت می‌کند.


محسن توحیدی مقدم اظهار کرد: از مجموع این تعداد؛ ۳۱۴ نفر دارای ضایعه نخاعی و ۵۱۲ نفر نیز مربوط به سایر معلولیت‌هاست. 
وی میزان حقوق ماهانه این خانواده‌ها را یک میلیون تومان عنوان کرد و افزود: هزار و ۶۰۰ نفر از گروه هدف در نوبت دریافت حق پرستاری هستند که به محض محرز شدن شرایط، مستمری این افراد نیز پرداخت می‌شود. 
توحیدی مقدم عنوان کرد: این تعداد از معلولان با توجه به شدت معلولیت در دهک‌های یک تا هفت جامعه قرار دارند و توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و ماهانه از این سازمان حمایتی نیز مستمری دریافت می‌کنند. 
وی ادامه داد: ۱۶ مرکز روزانه با ظرفیت ۷۵۰نفر شامل نگهداری از معلولیت‌های ذهنی، اوتیسم، حرفه‌آموزی و حمایتی وجود دارد و همچنین ۲۳ مرکز شبانه‌روزی با ظرفیت ۷۰۰ نفر نیز در سطح استان ایجاد شده که معلولان ذهنی - جسمی، بیماران روان، سالمندان و خانه‌های حمایتی توان‌بخشی را پوشش می‌دهند. 
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تعداد مراکز ویزیت و مراقبت در منزل ۱۲مرکز است.
وی افزود: بهزیستی مطابق ماده 7 قانون معلولان مکلف است با هدف حمایت از نگهداری و مراقبت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دارای معلولیت چندگانه نیازمند، حق پرستاری پرداخت کند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه