16درصد پروژه انتقال آب از دریای عمان آماده لوله‌گذاری است

16درصد پروژه انتقال آب از دریای عمان آماده لوله‌گذاری است


​​​​​​​مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن به عنوان مجری طرح ملی نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی درباره آخرین روند اجرای این طرح گفت: تأمین آب استان‌های خراسان جنوبی و رضوی در برنامه زودهنگام از مسیر دریای عمان انجام می‌شود. محمدحسن اسدی افزود: ظرفیت خط انتقال آب از خلیج‌فارس نیز برای استان‌های فلات مرکزی است اما مسیر خط دوم از سمت کرمان به خراسان جنوبی برای برنامه توسعه آتی مطالعه شده و در صورت تأمین اعتبار انجام خواهد شد.
عملیات ساخت فاز نخست سازه آبگیر طرح به ظرفیت برداشت یک میلیارد و ۲۰۰ هزار مترمکعب در سال آب خام دریا، تاکنون ۱۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ساخت چهار ماژول نمک‌زدایی هریک به ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز به پیمانکار شیرین‌سازی واگذار شده است. وی اظهار کرد: مسیر اصلی سامانه انتقال آب معادل هزار و ۳۱۰ کیلومتر بوده و عملیات مسیرسازی در سه قطعه به طول ۶۰۰ کیلومتر معادل ۴۶درصد کل مسیر در دست انجام و ۲۱۲ کیلومتر از مسیر مذکور معادل ۱۶درصد آماده لوله‌گذاری است. 
این خط انتقال طبق برنامه زمان‌بندی تا افق۱۴۰۴، معادل ۲۳۰میلیون مترمکعب از مصارف صنایع و شرب استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی را تأمین خواهد کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه