کسانی که روسری می‌سوزانند به دستار شما رحم می‌کنند؟!

بیانیه «مجمع اسلامی حبل‌الله» در پاسخ به سخنان مولوی عبدالحمید

کسانی که روسری می‌سوزانند به دستار شما رحم می‌کنند؟!

در روزهای اخیر بخش‌هایی از سخنان مولوی عبدالحمید در نمازجمعه‌ ۱۳ آبان زاهدان خبرساز شد.


​​​​​​​در پی این موضوع، مجمع اسلامی حبل‌الله که رویکردی تقریبی و وحدت‌مدار دارد در مورد صحبت‌های مطرح شده در این نماز جمعه نکاتی را متذکر شد. در بخشی از بیانیه این مجمع  مردمی که خطاب به مولوی عبدالحمید نوشته شده می‌خوانیم:
1. فرموده‌اید زنان در کشور مورد تبعیض قرار گرفته‌اند که روسری‌هایشان را پاره می‌کنند و آتش می‌زنند. 
اولاً هر کس ادعا کند تبعیض و بی‌عدالتی ریشه‌کن شده، ادعای گزافی کرده است. اما قضاوت منصفانه، بدون دیدن گذشته و روند طی شده ممکن نیست. مثلا آمار زنان باسواد از 35 نفر در هر 100 نفر، به بیش از 93نفر رسیده است. همچنین آمار دختران دانشجو، از 30درصد به 60درصد افزایش یافته و نزدیک به 33درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از بانوان فرهیخته هستند. البته انقلاب همچنان با رگه‌های تحجر که به اسم دین به مردم تحمیل می‌شود درگیر است. اما این اهتمام به هویت و کرامت زن در کجا نمونه دارد؟ در عربستان که روزی زنان را برای نداشتن نقاب تازیانه می‌زد و امروز به دادن حق رانندگی به آنان، به خود می‌بالد؟ یا در قطر که به بهانه‌ جام جهانی موازین اسلامی را زیر پا گذاشته؟ یا در امارات که موج هوسرانی و لاابالی‌گری را در جهان عرب راهبری می‌کند؟ یا برخی کشورهای غربی که رسماً زن را در ویترین‌ها می‌فروشند و دست‌کم چاشنی فروش کالا در تبلیغات بازرگانی می‌کنند؟ مانع حضور عفیفانه‌ زنان مسلمان در ساحل و استخر عمومی می‌شوند و زن را پلکان سرمایه‌سالاری می‌کنند؟ راستی کسانی که روسری می‌سوزانند، به دستار شما رحم می‌کنند؟!
2. فرموده‌اید: «قانون اساسی ۴۳ سال پیش تصویب شده... باید تغییر پیدا می‌کرد و به‌روز می‌شد». 
اولاً کدام انقلاب را سراغ دارید که در مدت کوتاهی، هم اصل روش حکومت‌داری، هم ترکیب مجلس خبرگان قانون اساسی و هم متن آن را به رأی مردم بگذارد؟ 
ثانیاً شأن قانون اساسی در تمام دنیا، حفظ ثبات نظام‌های حاکمیتی است و تحولات اقتضایی، از طریق قوانین عمومی و در مجالس کشورها دنبال می‌شود. بماند که برخی کشورهای به‌اصطلاح ابرقدرت، اساساً قانون اساسی ندارند!
3. از نبودن اعدام در سنت نبی اکرم(ص) و خلفای راشدین سخن گفته‌اید. خوب است نظر خود را درباره‌ آیه‌ 34 سوره‌ مائده بفرمایید: «سزاى كسانى كه با خدا و پيامبر او مى‏جنگند و در زمين به فساد مى‏كوشند، جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند. اين، رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت». تحلیل شما از گردن زدن خائنان بنی‌قریظه توسط رسول اکرم(ص) چیست؟ با آیه‌ «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏» (بقره:178) چه کنیم؟
4. فرموده‌اید برای رفع نارضایتی مردم «رفراندومی فوری با حضور ناظران بین‌المللی برگزار کنید». 
اولاً همچنان‌که شما به سروصدای چندصد نفر در این ایام استناد می‌کنید، در مقابل می‌توان به حضور میلیونی مردم در اجتماعات اخیر و همین راهپیمایی 13آبان استناد کرد. ثانیاً کدام نظامی را سراغ دارید که بقای خودش را به همه‌پرسی بگذارد؟ ثالثاً اصل 59 قانون اساسی، خودش محدوده و سازوکار همه‌پرسی را تعیین کرده است. رابعاً جناب‌عالی درس تفسیر دارید و به‌خوبی آگاهید طبق نص قرآن کریم، پذیرفتن ولایت دشمنان دین خدا و شکایت بردن به این طواغیت، حرام است. مانور رسانه‌های دین‌ستیز بیگانه روی این درخواست شما، چه معنایی دارد؟ خامساً کدام ناظر بین‌المللی دلسوزی را برای ملت ما سراغ دارید؟

خبرنگار: نوید سرادار

برچسب ها :
ارسال دیدگاه