ایمن‌سازی محور بجنورد-آشخانه گرفتار اعتبار 20میلیاردی

ایمن‌سازی محور بجنورد-آشخانه گرفتار اعتبار 20میلیاردی


​​​​​​​معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: مقاوم‌سازی و تثبیت جاده تخریبی ناشی از رانش در مسیر بزرگراهی بجنورد - آشخانه در محدوده روستای خندقلو حدود ۲۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مهدی رشیدی اظهار کرد: محور بزرگراهی بجنورد-آشخانه در سال ۹۹ دچار رانش و تخریب شد که مقاوم‌سازی، مرمت و تثبیت آن در همان سال به صورت موقت انجام شد؛ اما با وجود رانش‌های جدید، تکمیل این طرح امسال هم در دست پیگیری و اجراست.
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تأمین این هزینه از محل منابع استانی در دست پیگیری است و این طرح تا پایان امسال تکمیل می‌شود.
وی گفت: پیش از این، باند شمالی این مسیر ایمن‌سازی شد و اکنون باند مذکور به صورت دو طرفه و مسیر رفت و برگشت مجزا زیر بار ترافیک رفته و ایمن‌سازی جاده در باند جنوبی در دست اجراست.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به ترک‌های ناشی از رانش زمین در پل این مسیر بزرگراهی افزود: پیمانکار در حال اجرای اقدامات مربوط به تثبیت زمین در این مسیر است و پس از ایمن‌سازی اقدام برای مرمت پل هم انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین برای انجام اقدامات عمرانی در باند شمالی این مسیر 8میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان اعتبار هزینه شد.
وی گفت: مبلغ قرارداد برای اقدامات عمرانی در باند جنوبی این مسیر بزرگراهی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و بر این اساس مرمت و تثبیت این جاده تخریب شده حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد. رشیدی خاطرنشان کرد: اکنون باند جنوبی این مسیر به علت انجام اقدامات عمرانی بسته است و تردد از باند شمالی به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه