«خانه من» خانه آرزوهای فوتسال بانوان

از قعرنشینی نماینده استان در لیگ برتر تا رؤیای قهرمانی با جوانان

«خانه من» خانه آرزوهای فوتسال بانوان

سال گذشته زمانی که لیگ برتر فوتسال بانوان 14 تیمی بود، چیپس کامل به عنوان نماینده خراسان رضوی در این رقابت‌ها حضور داشت. نماینده‌ای که به هیچ‌وجه در جدول نام و جایگاه فوتسال بانوان استان نتوانست ظاهر شود و اگر نبود قانون ماندن تمام تیم‌ها در لیگ، با قرار گرفتن چیپس کامل در رده چهاردهم جدول بی‌شک این تیم راهی لیگ دسته یک شده بود و اکنون خراسان رضوی در لیگ برتر نماینده‌ای نداشت!


با این اوصاف و با توجه به انصراف چیپسی‌ها از تیمداری در لیگ امسال، در اقدامی به موقع تیم فوتسال خانه من جایگزین چیپس کامل شد تا خراسان رضوی در لیگ امسال نیز نماینده‌ای بین باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال داشته باشد.

ته جدولی پارسال، شگفتی‌ساز امسال
خانه من همان ترکیب سال گذشته را برای رقابت‌های امسال حفظ کرد با دو یا سه تغییر جزئی. با این وجود خیلی دور از تصور نبود اگر سرنوشت خانه من را همان عاقبت چیپس کامل تصور می‌‌کردیم و منتظر باخت‌های پی‌درپی و شکست‌های عجیب و غریب این تیم در لیگ می‌بودیم؛ اما همه این معادلات به هم ریخت و خانه من نه شکست پی‌درپی خورد و نه دیگر آن تیم ته جدولی سال پیش شد. نماینده فوتسال بانوان خراسان رضوی در لیگ برتر اکنون شگفتی‌ساز لیگ شده و با 6پیروزی از 6 بازی و تنها با اختلاف گل زده کمتر در رده دوم جدول قرار گرفته است! در حال حاضر به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با در نظر گرفتن این موضوع که خراسان رضوی نه در لیگ برتر و لیگ یک فوتبال نماینده‌ای دارد و نه فرش آرا و رکن آذین (همان چیپس کامل قبلی) شرایط چندان رو به راهی در لیگ برتر فوتسال آقایان دارند، خانه من یک تنه از حیثیت فوتسال و فوتبال استان دفاع می‌کند. تیمی کاملاً بومی که 100 درصد بازیکنان و حتی کادر فنی‌اش خراسانی‌اند و از همه مهم‌تر میانگین سنی بسیار پایینی دارند!
سرمربی تیم فوتسال بانوان خانه من درباره آنچه بر این تیم گذشته تا به اینجا برسد، به قدس می‌گوید: تیم ما همان تیم سال گذشته است. همان بازیکنان و تقریباً با همان کادر فنی. تنها سه بازیکن از جمع ما جدا شدند و به جای آن‌ها سه بازیکن خیلی جوان یا بهتر بگویم نوجوان به تیم اضافه شدند که بیشتر از یکی از آن‌ها در ترکیب تیم استفاده می‌کنیم. 

جوان، یکدل و یکدست
مریم رضاپور در واکنش به این پرسش که چطور می‌شود تیمی که سال گذشته به ته جدول چسبیده بود و بازیکنانش همین بازیکنان فعلی بودند، اکنون به تیمی مدعی و صدر جدول تبدیل شده، اظهار کرد: تیم ما امسال در بحث مدیریت خیلی متحول شده است. آقایان ملکوتی و فروهر با حمایت‌ها و همراهی‌های خوبی که از ابتدا با ما داشتند، به همه بازیکنان و کادر فنی دلگرمی و انگیزه زیادی دادند تا بازیکنان و کادر فنی یکدل و یکدست باشند و تمام تلاششان را به کار می‌گیرند تا در هر بازی بهترین نتیجه را داشته باشند. به اعتقاد من همین یکدلی و انگیزه سبب شده تیمی که سال گذشته آن نتایج را بدست آورد، اکنون به تیمی مدعی تبدیل شود.
وی ادامه می‌دهد: خانه من یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ است به طوری که میانگین سنی بازیکنان به 17 سال هم نمی‌رسد؛ یعنی توجه و دیدگاه باشگاه و کادر فنی این است که تیمی آینده‌دار باشیم، نیازی به آوردن بازیکن از خارج استان نداشته باشیم و از همه مهم‌تر از حیثیت فوتسال بانوان خراسان رضوی در سطح نخست فوتسال کشور دفاع کنیم.

قراردادهایی که قابل گفتن نیست
سرمربی تیم فوتسال بانوان خانه من بیان کرد: تیم سال گذشته اشتباه مدیریتی زیادی داشت. بچه‌ها به این باور نرسیده بودند که می‌توانند بزرگی کنند و توانایی‌هایشان را به رخ حریفان بکشند؛ اما امسال همان طور که عنوان شد تیم یکدل و یکدستی داریم که بسیار خوب مدیریت می‌شود. فعل خواستن را خوب صرف کردیم و تنها به دنبال این هستیم که خودمان را ثبت کنیم.
رضاپور در مورد قرارداد بازیکنان تیمش و مقایسه رقم دریافتی این بازیکنان با تیم‌های مطرح لیگ برتر نیز گفت: باید بگویم قرارداد بازیکنان تیم ما با خیلی از تیم‌های لیگ برتر قابل قیاس نبوده هرچند قراردادها در لیگ فوتسال بانوان بالا نیست؛ اما اینجا خبری از قراردادهای 100میلیونی و 200 میلیونی وجود ندارد و بالاترین رقم قرارداد ما 40 میلیون تومان است. تا به حال باشگاه به تمامی تعهداتش در قبال قرارداد بازیکنان و سایر موارد عمل کرده و این یعنی حمایت از بازیکنان جوان، بومی و آینده‌دار استان. مسئله‌ای که داشت به فراموشی سپرده می‌شد.

قهرمانی برای ماست
سرمربی تیم فوتسال بانوان خانه من درباره شرایط این تیم برای ادامه لیگ و پیش‌بینی‌اش از نتایج انتهایی و نیز احتمال قهرمانی لیگ گفت: سه بازی از نیم فصل اول را در پیش داریم و 9 بازی دور برگشت هم باقی مانده است. تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در همه بازی‌ها پیروز شویم و نماینده شایسته‌ای برای فوتسال بانوان استان باشیم. چنانچه با همین روش ادامه دهیم، به احتمال 90 تا 100درصد قهرمانی برای ماست.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه