واردات خودرو در خط آخر

واردات خودرو در خط آخر

همراه با آغاز تبلیغات محیطی برخی شرکت‌های واردکننده خودرو، سخنگوی وزارت صمت روز گذشته از رسیدن نخستین محموله خودروهای خارجی به پشت مرزهای کشور خبر داد. 


به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود از ابتدای دی‌ماه محموله‌های خودرویی وارد کشور و در فرایند فروش از طریق بورس کالا قرار گیرند. همچنین با تأیید برخی واردکنندگان، محصولات کره‌ای در صف اول ورود خودروهای خارجی به کشور قرار دارند. مقامات وزارت صمت واردات ۱۰۰هزار دستگاه خودرو را تأیید کردند. 
با اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین محموله از خودروهای خارجی به پشت مرزهای کشور رسیده؛ از همین رو برخی شرکت‌های واردکننده نیز تبلیغات خود را پس از چهار سال و اندی توقف، از سر گرفته‌اند. 
طبق گفته امید قالیباف، فرایند واردات خودرو به کشور توسط شرکت‌های مجاز اعلام ‌شده از سوی وزارت صمت، سرعت گرفته و این وزارتخانه به‌زودی جزئیات خودروهایی را که به پشت مرزهای کشور رسیده‌اند اعلام خواهد کرد. همزمان با این خبر هیئت دولت نیز یکی از محدودیت‌های مهم واردات خودرو را حذف کرد تا مسیر ورود خودروهای خارجی به کشور تسهیل شود. بر این اساس، هیئت وزیران روز گذشته با اصلاح آیین‌نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی‌ها موافقت کرد. 
طبق آنچه برخی فعالان عرصه واردات می‌گویند، محموله نخست خودروهای خارجی در هفته آخر پاییز وارد کشور خواهد شد و به نظر می‌رسد مدل‌های کره‌ای نخستین خودروهایی هستند که به فروش گذاشته خواهند شد. 
در این مورد، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت نیز گفته با توجه به در نظر گرفتن سقف یک‌میلیارد یورویی ارز برای واردات خودرو، می‌توان ۷۰ تا ۱۰۰هزار دستگاه خودرو وارد کشور کرد. به گفته عبدالله توکلی لاهیجانی، میزان خودرو‌های وارداتی به توان مالی شرکت‌های واردکننده بستگی دارد، اما پیش‌بینی وزارت صمت، ورود ۱۰۰هزار دستگاه خودرو به کشور است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه