دستگیری ۲۱ متخلف شکار و صید

دستگیری ۲۱ متخلف شکار و صید

رئیس حفاظت محیط‌ زیست جغتای از دستگیری ۲۱ متخلف شکار و صید از ابتدای امسال در این شهرستان خبر داد.


عباسعلی خسروی گفت: از ابتدای امسال در راستای برخورد با متخلفان شکار و صید، تعداد ۱۱ قبضه انواع سلاح شکاری گلوله و ساچمه‌زن کشف و ۲۱ متخلف شکار و صید دستگیر شدند که برای این افراد ۱۷ فقره پرونده تخلفات محیط‌ زیستی تشکیل شد.
همچنین رئیس حفاظت محیط‌ زیست جغتای در ادامه از دستگیری عاملان اتلاف یک رأس آهوی وحشی طی یک عملیات تعقیب و گریز خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حضور شکارچیان حرفه‌ای در منطقه‌ هرده‌خواجه به قصد شکار غیرمجاز، مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان بلافاصله ساعت 3 بامداد عازم محل شدند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه برای دستگیری و جلوگیری از فرار متخلفان هماهنگی‌های لازم با یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی به عمل آمد، خاطرنشان کرد: در این عملیات تعقیب و گریز که بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید، کسانی که اقدام به اتلاف یک رأس آهو در منطقه هرده‌خواجه جغتای کرده بودند، توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست دستگیر شدند.رئیس حفاظت محیط‌ زیست جغتای بیان کرد: در این عملیات لاشه یک رأس آهوی وحشی حمایت شده، یک دستگاه موتورسیکلت تریل روان، یک قبضه سلاح شکاری تک‌لول غیر مجاز و سایر ادوات، کشف و ضبط شده و دو شکارچی متخلف نیز بازداشت شدند. وی بیان کرد: پس از تنظیم صورتجلسه، متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.
هرده‌خواجه با ۲۰ هزار هکتار وسعت از اراضی شمال شهرستان جغتای محسوب می‌شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه