وقتی اتاق اصناف منفعل عمل می‌کند

وقتی اتاق اصناف منفعل عمل می‌کند


مشکلات و فشار اقتصادی در سال‌های اخیر، دست خیلی از خانواده‌ها را از خرید لباس نو کوتاه کرده است مسئله‌ای که این روزها نه تنها در مشهد که تقریباً در همه شهرها به یک معضل تبدیل شده و قابل بررسی است.
رواج فروش لباس‌های دست دوم در فضای مجازی و برخی مغازه‌ها، ورود لباس‌های قاچاق در بازار پوشاک مشهد و نقش و میزان تأثیر سایت‌های فروش کالای دست دوم در فروش این گونه لباس‌ها و همه و همه سوژه گفت‌وگوی ما با مهدی لسان طوسی، رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک بود که پس از یک پیگیری 12روزه به بن‌بست خورد.
اتاق اصناف که باید به عنوان مرکزی برای شنیدن صدای مشکلات اتحادیه‌ها و رابط آن‌ها با رسانه‌ها باشد پس از پیگیری‌های چندین روزه خبرنگار ما در این خصوص بنا به دلایلی که ظاهراً برای خودشان توجیه شده است تمایلی به برقراری این ارتباط نداشته و پس از چندین روز پاس‌کاری از پاسخ‌گویی و پیگیری این سوژه سر باز زد و همه این نباید‌ها و موانع را بر گردن سازمان صمت انداخته و وانمود کردند به دستور برخی افراد در این سازمان مجاز به گفت‌وگو نیستند که البته بی‌اساس بودن این ادعا کاملاً محرز شده است. با این حال اتاق اصنافی که قرار بود صدای اتحادیه‌ها باشد این روزها سکوت کرده و منفعل شده است؛ جایی که قرار است منتقل‌کننده مشکلات اتحادیه‌ها باشد این روزها بیشتر به شعبه‌ای از سازمانی سری تبدیل شده و انجام هیچ گونه گفت‌وگویی را صلاح نمی‌داند. امیدواریم متولیان نسبت به پایان دادن به این رویه چاره‌اندیشی کنند و پیش از آنکه حاشیه‌های دیگری ایجاد شود وظایف قانونی افراد را برای آن‌ها تبیین نمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه