کلاه‌برداری در صدر جرایم فضای مجازی خراسان جنوبی

کلاه‌برداری در صدر جرایم فضای مجازی خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: طی ۹ ماه اخیر هزارو ۱۹ فقره جرم در فضای مجازی در خراسان جنوبی صورت گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6درصد رشد را نشان می‌دهد.


سرهنگ قدرت الوانی، دوشنبه ۲۱ آذر در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از بیشترین جرایم فضای مجازی را کلاه‌برداری رایانه‌ای با ۴۸۹ فقره پرونده با میزان ۴۸ درصد به خود اختصاص داده است. به گزارش ایسنا، وی افزود: از این هزار و ۱۹ فقره جرم، ۹۳۳ فقره آن کشف شده که این آمار نشان از کشف ۹۲درصدی جرایم در فضای مجازی خراسان جنوبی دارد. جرم برداشت اینترنتی غیر مجاز نیز در ۹ ماهه سال جاری ۲۲۳ فقره بوده که ۲۲ درصد از جرایم سایبری خراسان جنوبی را شامل می‌شود.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل ۴۳ فقره مزاحمت‌های اینترنتی و تهدید از این طریق، افزود: از هزار و ۱۹ فقره پرونده جرم در فضای مجازی، تعداد ۵۸۷ پرونده مربوط به شهرستان بیرجند است که ۱۵درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. الوانی یادآور شد: برای جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز از ابتدای سال جاری ۱۴۵ پرونده تشکیل شده که ۱۴ درصد جرایم سایبری خراسان جنوبی را شامل می‌شود. همچنین در مورد هک و نفوذ، ۴۸ فقره پرونده در ۹ ماهه سال جاری تشکیل شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه