چه کسی پادشاه است؟

مقایسه دو نامزد توپ طلای جام جهانی

چه کسی پادشاه است؟


امشب قهرمان جام جهانی مشخص می‌شود و جام، به یک تیم از بین آرژانتین و فرانسه می‌رسد. همزمان، تکلیف عناوین فردی مثل آقای گل، بهترین گل‌ساز و بهترین دروازه‌بان هم معلوم خواهد شد. توپ طلای جام جهانی اما، مهم‌ترین جایزه فردی این مسابقات است. جایزه‌ای که هر دو مدعی اصلی آن، در فینال جام جهانی حضور دارند. لیونل مسی و کیلیان ام‌باپه، علاوه بر قهرمان جام جهانی، می‌خواهند توپ طلایی آن را هم بدست آورند. تا پیش از فینال هر کدام از آن‌ها در بعضی فاکتورها، از رقیبش بهتر بوده است.
در لیست بهترین گلزنان جام جهانی، ام‌باپه و مسی به صورت مشترک با پنج گل در صدر قرار دارند. هر دو آن‌ها، به یک اندازه گل زده‌اند اما ام‌باپه را، می‌توان در فاکتور گلزنی موفق‌تر از مسی دانست. ام‌باپه هر پنج گلش را، در جریان بازی زده است. علاوه بر این، او دقایق کمتری نسبت به مسی بازی کرده و به صورت میانگین، در هر مسابقه 94/0 گل می‌زند. این آمار برای مسی، 79/0 گل در هر مسابقه است.
برتری مسی بیشتر از گلزنی، در موقعیت‌سازی برای هم‌تیمی‌هایش بوده است. مسی با سه پاس گل، یکی از صدرنشین‌های مشترک بهترین گل‌سازها در جام جهانی قطر است. ام‌باپه هم با ساختن دو گل، آمار خوبی در این زمینه دارد. مسی درمجموع 18 موقعیت هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته که فقط آنتوان گریزمن با ساختن 21 موقعیت از او شرایط بهتری داشته است. ام‌باپه، توانسته سازنده 11 موقعیت برای دیگر بازیکنان فرانسه باشد. در زمینه خلاقیت و موقعیت‌سازی، کفه ترازو به سمت لیونل مسی
 می‌چربد.
مسی در جام جهانی قطر، آمار عجیبی داشته و در چهار بازی از 6 بازی آرژانتین توانسته بهترین بازیکن زمین شود. مسی، بهترین بازیکن هر سه بازی آرژانتین در دور حذفی بوده است. او نخستین بار در بازی دوم دور گروهی با مکزیک این عنوان را بدست آورد. او در سه بازی دور حذفی مقابل استرالیا، هلند و کرواسی هم گل زد و در هر سه مسابقه، بهترین بازیکن زمین شد. ام‌باپه هم سه بار، این عنوان را بدست آورده که دوبار، در دور گروهی بوده است. ام‌باپه بازی اول فرانسه با استرالیا بهترین بازیکن زمین شد و بازی دوم با دانمارک هم این عنوان را تکرار کرد. در دور حذفی، ام‌باپه مقابل لهستان بهترین بازیکن زمین شد و در دو بازی بعدی، این جایزه به هم‌تیمی‌هایش رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه