جنگ «سومی» را کروات‌ها بردند

دست خالی شیرهای اطلس

جنگ «سومی» را کروات‌ها بردند


​​​​​​​تیم ملی فوتبال کرواسی که در دوره گذشته جام جهانی با شکست برابر فرانسه نایب قهرمان شده بود، در دوره بیست و دوم این مسابقات دیدار رده‌بندی را از مراکش 2بریک برد و به عنوان سومی رسید. مراکش و کرواسی در حالی با کنار زدن رقبا و البته ناکامی در دیدار نیمه نهایی برابر فرانسه و آرژانتین به رده بندی رسیده‌ بودند که در گروه ششم مسابقات در کنار بلژیک و کانادا قرار داشتند. نخستین مسابقه این گروه میان همین دو تیم برگزار شد و با تساوی بدون گل و کسب یک امتیاز برای هر دو تیم تمام شد. در ادامه این دو تیم توانستند با کنار زدن بلژیک به مرحله بعدی بروند و حالا هم در نیمه‌نهایی نخستین بازی تکراری جام را برگزار کنند.
مراکش برای اولین‌بارتوانست با تاریخ سازی به عنوان نخستین تیم آفریقایی به جمع چهار تیم برتر جهان برسد و از سوی دیگر کرواسی که در سال 1988 در موقعیت مشابه با مراکش قرار داشت، دو بار دیگر حضور در جمع چهار تیم برتر جام را تجربه کرده و البته در جام جهانی فرانسه نیز با شکست 2 بر یک هلند به مقام سوم دست پیدا کرده بود.
این دیداری برای تاریخ سازی مراکشی ها بود که بی‌شک انگیزه‌های بسیاری داشتند و البته در سوی دیگر آن هم کرواسی قرار داشت که با دالیچ از تجربه کافی برای کنترل مراکشی‌ها برخوردار بود.
دو تیم از ساعت 18:30 دیروز در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با قضاوت عبدالرحمان جاسم از کشور قطر مقابل هم صف‌آرایی کردند. در این مسابقه هر دو تیم با تغییرات قابل توجهی به میدان رفتند.در ترکیب کرواسی مهم‌ترین تغییرات استفاده نکردن از لاورن و بروزوویچ در ترکیب اصلی بود و در تیم مراکش هم اوناهی بزرگ‌ترین غایب این تیم به شمار می‌رفت. همچنین رومن سایس هم در ترکیب حضور نداشت و روی نیمکت قرار گرفته بود.

گل جواب گل
نمایش تهاجمی بازیکنان تیم ملی کرواسی سبب شد خیلی زود و در دقیقه هفت، گل اول مسابقه به سود شاگردان دالیچ به‌ثبت برسد. کروات‌ها در صحنه گل نخست، حرکت تمرین شده فوق‌العاده‌ای را به اجرا گذاشتند و در نهایت، یوشکو گواردیول موفق شد با یک ضربه سر دیدنی گل اول را به سود کرواسی به‌ثمر برساند. برتری تیم ملی کرواسی فقط سه دقیقه دوام آورد و روی یک ضربه ایستگاهی، اشرف داری مدافع پیش‌تاخته تیم ملی مراکش توانست جبران‌مافات کند و در روز گلزنی مدافعان، گل تساوی را وارد دروازه لیواکوویچ کرد تا بازی در دقیقه 9، یک-یک مساوی شود.
خط دفاعی تیم ملی مراکش برخلاف دیدارهای قبلی آمادگی لازم را نداشت و همین مسئله سبب شد توپ و میدان در اختیار بازیکنان کرواسی قرار گیرد و آن‌ها با پی‌ریزی حملات پردامنه روی دروازه یاسین بونو به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که تلاش شاگردان زلاتکو دالیچ جواب داد و در دقیقه 42، ضربه استثنایی میسلاو اورشیچ سبب شد تیم ملی کرواسی به گل دوم دست پیدا کند و آن‌ها با برتری 2 بر یک به رختکن رفتند. 

نیمه پر برخورد
نیمه دوم اما برای کرواسی با یک تراژدی شروع شد.آندری کراماریچ مهاجم با تجربه این تیم در دقیقه 57 دچار مصدومیت شدید شد و قادر به ادامه بازی نبود و جای خود را به نیکولا ولاشیچ داد. کراماریچ با چشمانی اشکبار زمین مسابقه را ترک کرد که به نظر می‌رسید تا پایان فصل قادر به همراهی تیم هافنهایم نباشد! پس از مصدومیت کراماریچ، جواد یامیق مدافع میانی مراکش هم نتوانست به کار ادامه بدهد و جای خود را به ام‌الله داد.
دو تیم در میانه میدان درگیر جنگ های تن به تن بودند که در فاصله دقیقه 73 تا 75، دو صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه تیم‌های مراکش و کرواسی روی یوشکو گواردیول و اشرف حکیمی رخ داد اما داور قطری مسابقه هیچ‌کدام از این صحنه‌های بحث‌برانگیز را پنالتی تشخیص نداد تا اعتراض کادرفنی و بازیکنان دو تیم بلند شود. این در حالی بود که وی‌ای‌آر نیز هم‌عقیده با داور بازی بودند تا بازی با همان نتیجه به دقایق نفسگیر خود برسد. در دقایق پایانی کرواسی سعی در حفظ توپ داشت و مراکش به آب و آتش می زد که بتواند گل خورده را جبران کند اما دفاع کم نقص حریف اروپایی به آن‌ها اجازه نداد به گل تساوی برسند تا در نهایت کرواسی برنده این دیدار شود و عنوان سوم جام بیست و دوم را به خود اختصاص دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه