کشتار سازمان‌یافته

زندانی فلسطینی به علت اهمال پزشکی صهیونیست‌ها به شهادت رسید

کشتار سازمان‌یافته

«اسیران فلسطینی را بکشید!» این اظهاراتی بود که خرداد ماه امسال بر زبان «میخائیل بن آری» هم‌حزبی تندرو بنیامین نتانیاهو، در واکنش به مخالفت گروه‌های فلسطینی برای آزادی سه نظامی صهیونیست بیان شد.


​​​​​​​شهریور ماه هم یک خبرنگار صهیونیست به‌صراحت چنین خواسته‌ای را مطرح کرد. هیلل بیتون روزین در توییتی نوشت: هم‌اکنون ۳۳۶ فلسطینی در زندان‌های ما نگهداری می‌شوند که بیش از ۲۰سال در اسارت بودند و هشت نفر از آنان بیش از ۳۵سال از عمر خود را پشت میله‌های زندان گذرانده‌اند. به‌جای هزینه کردن میلیون‌ها شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای نگهداری این افراد، بهتر بود آن‌ها را به قتل می‌رساندیم!

کشتار سازمان‌یافته اسیران
باوجود تلاش دنیای غرب برای سرپوش گذاشتن بر جنایات تل‌آویو، این اظهارات عمق نژادپرستی و خوی رژیم جنایتکاری را برملا می‌کند که حتی از اسیران فلسطینی هم می‌ترسد. در این مسیر، روز گذشته رسانه‌ها از شهادت «ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی به دلیل اهمال عامدانه پزشکی خبر دادند. او که با اطلاع از ابتلایش به بیماری سرطان به هفت بار حبس ابد و 50 سال زندان محکوم شده بود، صبح روز گذشته به شهادت رسید. گفته می‌شود ابوحمید که در ماه‌های اخیر وضعیت بسیار وخیمی داشت، دوشنبه در اثر تشدید وخامت حالش به کما رفته و صهیونیست‌ها نیز در اقدامی بسیار دیرهنگام وی را از زندان الرمله به بیمارستان «آساو هروویه» منتقل کردند، اما ابوحمید در اثر شرایط بد جسمانی در نهایت صبح روز گذشته به شهادت رسید. 
هیئت امور اسیران و آزادگان اعلام کرده ابوحمید از اهالی اردوگاه امعری در نزدیکی رام‌الله، در نتیجه سیاست کوتاهی عمدی پزشکی و بی‌توجهی سازمان زندان‌های صهیونیستی که به وخامت هرچه بیشتر وضعیت او منجر شد، به شهادت رسیده است. این هیئت و دیگر نهادهای حقوقی فلسطینی بارها خواستار آزادی این اسیر مبتلا به سرطان شده بودند و درباره شهادت او هشدار داده بودند با این حال، رژیم صهیونیستی حاضر به آزادی وی نشد. 

اعتصاب عمومی در زندان‌های اسرائیل
رویکرد ظالمانه تل‌آویو با اسیران فلسطینی البته با واکنش گروه‌های مختلف روبه‌رو شده است. جنبش اسیر فلسطین در واکنش به این رخداد، از اعتصاب عمومی سه‌روزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی با مشارکت همه اسیران فلسطینی خبر داده است. گروه‌های مختلف فلسطینی نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه، جنایت اخیر صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد: ناصر ابوحمید تا رمق آخر خود برای فلسطین جنگید و شهادت وی جنایت بزرگی از سوی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. ریاض المالکی، وزیرخارجه تشکیلات خودگردان هم مسئولیت کامل شهادت این اسیر را بر عهده تل‌آویو دانست و از تلاش برای ارائه پرونده شهید به دادگاه لاهه (دیوان کیفری بین‌المللی) خبر داد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با تأکید بر اینکه شهادت ابوحمید در نتیجه کوتاهی عامدانه در رسیدگی پزشکی و جنایت قتل تدریجی است که به صورت سازمان‌یافته از سوی صهیونیست‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی منتظر پیامدهای جنایات خود باشد.

«شیر نقابدار» فلسطینی
ابوحمید، از اردوگاه «الامعری» در نزدیکی رام‌الله از سال ۲۰۰۲ به اسارت رژیم صهیونیستی درآمد و به اتهام مشارکت در تأسیس «کتائب شهداءالاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح و اجرای چندین عملیات علیه ارتش رژیم صهیونیستی به هفت مرتبه حبس ابد و ۵۰سال حبس محکوم شده بود. ساکنان فلسطین در رام‌الله بارها در اعتراض به تداوم اسارت او باوجود بیماری، تظاهرات برگزار کرده بودند. به نوشته «رأی الیوم»، یک برادر او در سال۱۹۹۴ به شهادت رسید و پنج برادرش نیز به حبس ابد در زندان‌های رژیم صهیونیستی محکوم شده‌اند. منزل خانواده ابوحمید بارها از سوی اشغالگران ویران شده و مادر او سال‌هاست از ملاقات با فرزندانش محروم شده است. ابوحمید، ملقب به شیر نقابدار، چهار برادر دیگر دارد که آن‌ها نیز در حال گذراندن حبس ابد هستند. سه نفر از آن‌ها به نام‌های نصر، محمد و شریف در جریان انتفاضه الاقصی همراه او دستگیر شدند. رژیم صهیونیستی هنوز 4هزارو700 فلسطینی را در زندان‌های خود در بند دارد که در میان آن‌ها، ۱۵۰ کودک و ۳۳ زن هستند. با شهادت ابوحمید شمار شهدای اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سال۱۹۶۷ تاکنون به ۲۳۳ نفر رسیده که  ۷۴ تن به دلیل اهمال پزشکی و با مرگ تدریجی، جان خود را از دست داده‌اند.

خبرنگار: هدایت جاوید

برچسب ها :
ارسال دیدگاه