۶ هزار زوج در صف دریافت وام ازدواج

خراسان جنوبی

۶ هزار زوج در صف دریافت وام ازدواج

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از تعداد ۱۲ هزار و ۳۲۳ نفر ثبت نام شده برای دریافت تسهیلات ازدواج ۶ هزار و ۳۳۷ نفر در انتظار دریافت این تسهیلات هستند.


قناد در جلسه بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان استان با بیان اینکه تسهیلات ازدواج یکی از مشکلات مطرح شده در میز ارتباطات مردمی در سفر دوم رئیس‌جمهور بود، گفت: بعضی از جوانان به دلیل نداشتن ضامن مورد نظر بانک، تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.
او با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج از سرعت مناسبی برخوردار نیست، افزود: در دولت سیزدهم بر پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تأکید شده است. جوانان زیادی در صف انتظار برای دریافت تسهیلات هستند که بر اساس مصوبه جلسه ۴۲ شورای ساماندهی جوانان کشور که با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده، بانک‌های عامل موظفند حداکثر در مدت ۱۵ روز پس از نام‌نویسی تسهیلات پرداخت کنند.
قناد با بیان اینکه همه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج همکاری نکرده‌اند و بانک‌های خاصی در این زمینه مشارکت داشته‌اند، گفت: بانک‌ها هر ماه گزارشی از میزان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری ارائه کنند تا از این گزارش‌ها در سطح استان و مرکز به خوبی بتوانیم استفاده کنیم.
خسروی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این جلسه از رتبه هفتم کشوری استان در پرداخت تسهیلات ازدواج خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر برای دریافت تسهیلات نام‌نویسی کرده‌اند.
او افزود: حدود ۶۲ درصد جوانان مورد نظر تسهیلات دریافت کرده‌اند و بر پایه تبصره ۱۶ و قانون جوانی جمعیت، بانک‌ها باید اقدام‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه