5میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ۲۷۰ اثر تاریخی!

5میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ۲۷۰ اثر تاریخی!

​​​​​​​مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اعتباری که برای مرمت اضطراری ۲۷۰ اثر تاریخی مشهد در نظر گرفته شده تنها حدود ۵ میلیارد ریال است.


جواد موسوی در جریان بازدید از سرای تاریخی عزیزالله اف اظهار کرد: این بودجه فقط برای مرمت و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی مانند سرای عزیزالله اف است. با توجه به کمبود بودجه از دیگر نهادها مانند شهرداری ثامن برای مرمت و استحکام‌بخشی اضطراری بناها از جمله بنای عزیزالله اف کمک خواستیم و اکنون این فرایند در حال اجراست.
موسوی اظهار کرد: فقط هزینه مرمت و مقاوم‌سازی این بنا به ازای هر مترمربع ۲۰ میلیون تومان اعلام شده است. برای آغاز استحکام‌بخشی بنا منتظر جواب آزمایش خاک هستیم که پس از بررسی‌ها توسط مشاور به زودی عملیات مرمت و استحکام‌‌بخشی آغاز می‌شود.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شروع عملیات احیا و مقاوم‌سازی سرای عزیزالله اف با تأخیر صورت گرفته است و نیازمند اقدام‌های اساسی برای حفظ و پایداری این بنا هستیم.
اکنون کسبه فعال در این سرا و بازار دچار مشکل شده و با عملیات بهسازی فعالیتشان تحت تأثیر قرار می‌گیرد بنابراین با شهرداری مشهد صحبت شد تا در بازه زمانی مشخص یک مکان موقت برای فعالیت اقتصادی آن‌ها در نظر بگیرد.
وی بیان کرد: همچنین مقرر شد میراث فرهنگی گزارشی کارشناسی از روند و زمان‌بندی اجرایی بهسازی بنای عزیزالله اف ارائه دهد و تعیین شود چه زمانی این طرح پایان خواهد یافت. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه