اعتراف دایی و خواهرزاده بدل‌انداز به 80 فقره سرقت

متهمان، لوازم اوراقی را به جای نو می‌فروختند

اعتراف دایی و خواهرزاده بدل‌انداز به 80 فقره سرقت

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد 80 فقره سرقت و بدل‌اندازی در محدوده شرق شهر مشهد کشف شد.


​​​​​​​سرهنگ مصطفی صادقی، رئیس پلیس آگاهی شهر مشهد در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی با روش بدل‌اندازی و کش‌روزنی در محدوده شرق مشهد، موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در واکاوی‌های پلیس مشخص شد مالباختگان این پرونده بیشتر از فروشندگان زن در مغازه‌های خلوت بوده که طعمه بدل‌اندازی می‌شدند یا گوشی تلفن همراه و دیگر وسایل ارزشمند آن‌ها مورد دستبرد سارقان قرار می‌گرفت.
او افزود: تحقیقات پلیس آگاهی برای دستگیری این افراد شیاد در حالی آغاز شد که با هوشیاری و سرعت عمل مأموران کلانتری شهرک مهرگان، این دو بدل‌انداز سارق در کمتر از یک ساعت از زمان آخرین سرقت گوشی تلفن همراه خانم جوانی در محدوده خیابان رسالت دستگیر شدند. در بازرسی از خودرو آن‌ها چند عدد مانیتور و صفحه لمسی قلابی بسته‌بندی شده و دو دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.
صادقی گفت: در تحقیقات از شاکی که خانمی در حدود 30سال و فروشنده یک مغازه لوازم آرایشی است، مشخص شد وی با گوشی تلفن همراهش در حال بازی بوده که مرد جوانی با دو نایلون پلاستیکی بزرگ حاوی مانیتورهای تاچ وارد مغازه شده و پس از تبلیغ در خصوص قیمت مناسب مانیتورها فهرستی از لوازم خانگی شرکت‌های معروف خارجی را به وی نشان می‌دهد. پس از خارج شدن مرد جوان از مغازه، فروشنده متوجه می‌شود در غفلت او که سرگرم فهرست قیمت اجناس لوازم خانگی بوده، تلفن هوشمندش که 100میلیون ریال ارزش داشته، از روی ویترین کش رفته است. 
وی اظهار کرد: دو متهم دستگیر شده که دایی و خواهرزاده‌اند، پس از بازجویی‌های اولیه در کلانتری مهرگان به پلیس آگاهی انتقال یافتند. در بدو رسیدگی به این پرونده با همانگی قضایی، مخفیگاه متهمان در یکی از روستاهای محدوده شرق شهر مشهد بازرسی و در این زمینه 9 دستگاه تلفن همراه مسروقه، 15 دستگاه مانیتور تاچ، 11صفحه تاچ، 14عدد کیبورد و دو دستگاه لپ‌تاپ به همراه تعداد زیادی برچسب‌های مربوط به شرکت معروف خارجی کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی مشهد ادامه داد: این دو تبهکار حرفه‌ای که 34 و 36 سال دارند، با توجه به اجناس قلابی کشف شده از مخفیگاهشان و تصویرهای بدست آمده از آن‌ها در برخی از سرقت‌ها و مواجهه با تعدادی از مالباختگان به 80 فقره سرقت گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و بدل‌اندازی اجناس دارای نقص فنی و مستعمل با بسته‌بندی‌های شیک به شهروندان در محدوده بولوار طبرسی، شهرک مهرگان، بولوار بهمن، بولوار شهید مفتح، بولوار پنجتن، شهرک رجایی و طرق اعتراف کردند.
وی گفت: در بازجویی‌های تکمیلی از این دو فرد شیاد که تبعه خارجی هستند، مشخص شد آن‌ها قطعات اوراقی مانیتورها، صفحه کلیدها و لپ‌تاپ‌ها را از کهنه‌بازار اکبرآباد تهران به مبالغ ناچیزی خریداری کرده و پس از شست‌وشوی آن‌ها با مواد پاک‌کننده با زدن برچسب شرکت‌های معروف و معرفی خود به عنوان نماینده فروش مستقیم یکی از شرکت‌های وارد کننده کالا در بانه این اجناس را به مبلغ‌هایی بین یک تا 3 میلیون تومان می‌فروختند. در بیشتر مواقع که مالباخته‌ها سرگرم تبلیغات همراه با چرب‌زبانی این دو تبهکار و فهرست اقلام لوازم خانگی می‌شدند، گوشی تلفن همراه و دیگر اشیای گرانبهای آن‌ها را به طرز ماهرانه‌ای در لابه‌لای اجناس گذاشته و سرقت می‌کردند.
دو متهم پس از تشکیل پرونده قضایی و سیر مراحل قانونی با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه