آغاز فعالیت اداره‌ها با دو ساعت تأخیر از هفته آینده

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد

آغاز فعالیت اداره‌ها با دو ساعت تأخیر از هفته آینده

استاندار خراسان جنوبی گفت: فعالیت اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان از هفته آینده با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.


جواد قناعت در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان اظهار کرد: شرط دایر بودن اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استفاده از سوخت جایگزین است و در صورت استفاده از گاز، برخورد جدی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه روز پنجشنبه ادارات تعطیل است ولی مدیران باید ترتیبی اتخاذ کنند تا امور ضروری مردم روی زمین نماند، ادامه‌ داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور در ادارات نامه‌های اداری را  پاسخ دهند و کارهای مهم و اساسی خود را پیگیری و دنبال کنند.
استاندار با گلایه‌مندی از برخی مدیران استان به دلیل همراهی نکردن در مدیریت مصرف انرژی، گفت: تعداد انگشت شماری از دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف انرژی کوتاهی می‌کنند که نشان‌دهنده درک پایین از شرایط موجود است.
قناعت به معاون امور اقتصادی، اداره‌ کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی و بانک‌های متولی مأموریت داد برای برخی صنوف و واحدهای تولیدی که همراهی لازم را با ستاد مدیریت انرژی استان دارند، در خصوص استمهال تسهیلات و چک برگشتی آنان جلسه برگزار کنند و در این زمینه به آنان کمک‌های لازم ارائه شود.
قناعت با بیان اینکه مسئولان باید مشعل دوگانه‌سوز و سوخت جایگزین را در ادارات پیش‌بینی کنند، افزود: اداراتی که مشعل جایگزین ندارند باید نسبت به تأمین مشعل و سوخت جایگزین در اسرع وقت اقدام کنند و این موضوع طی دو هفته آینده رصد می‌شود.
استاندار به پیگیری‌های صورت گرفته برای اجرای دو طرح مهم زیرساختی در راستای تأمین انرژی پایدار استان اشاره کرد و گفت: خط انتقال فراورده‌های نفتی از رفسنجان و خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان از طرح‌های زیرساختی مهم است که در حوزه تأمین انرژی پایدار برای استان در دستور کار دولت است.
علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: فعالیت دستگاه‌های اجرایی و اداره‌های استان به شرط استفاده از سوخت دوم از هفته آینده از سر گرفته می‌شود.
وی بیان کرد: با فعالیت دوباره اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، خدمات به صورت حضوری به مردم ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده‌، تصریح کرد: سرما تا ۱۰ بهمن ماه در استان تداوم دارد، پس باید صرفه‌جویی همچنان در دستور کارمان باشد تا در تأمین گاز خانگی دچار مشکل نشویم.
وی از قطع برق و گاز شهرک‌های صنعتی استان در راستای مدیریت انرژی خبر داد و یادآور شد: باید مدیریت هوشمند داشته باشیم تا صنایع از این بیشتر متضرر نشوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه