سرمای شدید نگران‌کننده در راه خراسان جنوبی

استاندار هشدار داد

سرمای شدید نگران‌کننده در راه خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موج جدید سرما در راه استان است، گفت: وضعیت تأمین گاز استان با سرمای پیش رو نگران‌کننده است و باید صرفه‌جویی جدی گرفته شود.


به گزارش مهر، جواد قناعت در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، عنوان کرد: مصوبات ستاد مدیریت بحران استان برای اجرایی شدن همچنان از سوی مدیران باید جدی گرفته شود و واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی که هنوز فعال هستند باید به سمت سوخت جایگزین بروند و یا تعطیل شوند.
وی در خصوص فعالیت مرغ‌داری‌ها و گلخانه‌ها گفت: این واحدها باید با تهیه مشعل به سمت سوخت جایگزین بروند و چنانچه واحد تولیدی رعایت نکرد، پس از تذکر، گازش قطع می‌شود.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اولویت اول استان تأمین سوخت بخش خانگی است، تصریح کرد: وضعیت سرمای هوا در هفته جاری نگران‌کننده و قرمز است، سرمای شدید هوا در استان تا اواخر هفته آینده ادامه دارد و پس از آن هوا رو به گرم‌تر شدن خواهد رفت.
وی با تأکید بر اینکه محدودیت‌های مصرف گاز باید همچنان ادامه داشته باشد، تصریح کرد: فعالیت اداره‌ها با سوخت دوم از اول بهمن ماه آغاز می‌شود.
وی از تشکیل تیم‌های بازرسی با همکاری سپاه خبر داد و افزود: هر دستگاهی که دستورالعمل‌های ستاد مدیریت بحران مبنی بر عدم استفاده از گاز را رعایت نکرد به مردم معرفی و برخورد خواهد شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه