تعطیلی، راه حل آلودگی هوای مشهد نیست

از توجیه‌های تأمین اجتماعی تا حق بیمه‌ای که شهرداری‌ها نمی‌دهند

تعطیلی، راه حل آلودگی هوای مشهد نیست

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در روزهای اخیر تهمت‌ها و افتراهایی در فضای مجازی علیه شهردار سابق مشهد مطرح است که قابل قبول نیست و مفتریان و تهمت‌زنندگان باید در قیامت پاسخگو باشند.


حسن موحدیان روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با نامه دادستانی مبنی بر تعلیق شهردار، بر اساس وظیفه باید به سرعت، سرپرست شهرداری انتخاب می‌شد که این مهم اجرایی شد.
به دنبال اتهامات مالی وارده به دو کارمند شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی، شهردار این کلانشهر روز پنجشنبه ۲۹دی ماه با دستور دادستانی مشهد تعلیق شد. شورای اسلامی شهر مشهد نیز روز شنبه یک بهمن 1401 جواد اصغری را به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر انتخاب کرد. وی ادامه داد: مشهد از کلانشهرهایی است که با مشکل جدی آلودگی هوا روبه‌رو است و دولت و شهرداری باید با کمک یکدیگر اقدامات اساسی نظیر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را به سرانجام برسانند. تعطیلی در بخش‌های مختلف نظیر مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها، راه حل کاهش آلودگی هوا نیست و باید اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود. شهروندان نیز باید با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تردد با خودروهای شخصی در این حوزه یاریگر باشند.
موحدیان افزود: نقدهایی در خصوص برگزار نشدن جلسات شورای شهر در هفته‌های اخیر مطرح شده است. قرار نیست وقتی شورا دستور کار ندارد، جلسه علنی برگزار شود. همچنین در هفته‌های اخیر بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون‌های شورا در دست بررسی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه