خیانت ۸ میلیاردی زوج جوان به همسایه!

رئیس پلیس مشهد خبر داد

خیانت ۸ میلیاردی زوج جوان به همسایه!

با تلاش کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد، عاملان دستبرد به 8 میلیارد ریال طلا و جواهر از یک منزل در منطقه گلشهر شناسایی و دستگیر شدند.


سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد در تشريح جزئیات اين خبر گفت: ساعت 10 صبح روز پانزدهم دی ماه سال جاری گزارش سرقت از منزلی در خیابان گلبوی در منطقه گلشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد و عوامل انتظامی بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه با نفوذ به داخل منزل 50میلیون ریال وجه نقد،  400 گرم طلا و جواهر، یک ساعت مچی نفیس و سه دستگاه گوشی سامسونگ در مجموع به ارزش 8 میلیارد ریال را به سرقت برده‌اند.
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پایگاه شرق مشهد پس از بررسی دقیق صحنه جرم و آثار به جا مانده از سارقان با توجه به اظهارات مالباخته به زوج جوانی که در همان محدوده زندگی می‌کردند، مظنون شدند.
تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات نامحسوس با جمع‌آوری ادله و مستندات کافی در این زمینه با هماهنگی مقام قضایی آن‌ها را به پلیس آگاهی احضار کردند.

زاغ‌زنی برای سرقت
وی گفت: متهمان که در بازجویی‌های اولیه از ارتکاب هرگونه جرمی طفره می‌رفتند، با توجه به تناقض‌گویی‌ها در پرسش‌های فنی پلیس در چندین مرحله بازجویی‌ علمی به ناچار لب به اعتراف گشودند و به سرقت طلاها و فروش آن‌ها به فردی مالخر اعتراف کردند.
سرهنگ نگهبان بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد سارقان با مالباخته رفت و آمد خانوادگی داشتند و این افراد با اطلاع از محل نگهداری طلاها مترصد فرصتی مناسب برای دستبرد به آن‌ها بودند که در شب سرقت، در نبود صاحبخانه که به میهمانی رفته بود، از پشت‌بام به داخل منزل رفته و طلاها را سرقت کردند.
در ادامه این عملیات، مالخر دستگیر و مشخص شد او نیز طلاها را به دو تن از دوستانش فروخته که بلافاصله مأموران پایگاه شرق پلیس آگاهی، دو مالخر دیگر را دستگیر و طلاهای مسروقه را از مخفیگاهشان کشف کردند و با تنظیم صورتجلسه‌ای به مالباخته تحویل دادند.
وی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت از منزل جدی بگیرند و در این باره گفت: از نگهداری وجوه نقد، طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.
همچنین درهای ورودی و پشت‌بام منزل را قفل و در صورت امکان به سیستم هشداردهنده مجهز کنید. ‌از قرار دادن نردبان، چهارپایه و نظیر آن‌ها در کنار دیوارها خودداری کنید.

دستگیری تبهکار حرفه‌ای با کلکسیونی از جرایم
سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد در توضیح جزئیات این پرونده هم گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت‌های سریالی فرد اوباش و سلب آسایش عمومی در محدوده بولوار توس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری معراج قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های نامحسوس مأموران دایره امنیت عمومی کلانتری معراج مشخص شد این فرد افزون بر اخلال در نظم و آسایش مردم این محل با شرکت در نزاع‌های دسته‌جمعی و قدرت‌نمایی، در پاتوقش به صورت گسترده اقدام به توزیع مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکلی می‌کند.
وی افزود: تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از هماهنگی لازم قضایی با قاضی رحمانی، سرپرست ناحيه ۹دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مخفیگاه متهم را در حلقه محاصره خود قرار دادند.

کشف کیسه‌های پر از پول!
سرهنگ نگهبان تصریح کرد: مأموران پلیس در این عملیات ضمن دستگیری متهم در بازرسی از مخفیگاهش 903 گرم انواع مواد مخدر صنعتی در بسته‌های آماده فروش، دو كيسه برنج حاوی 493 میلیون ریال وجه نقد دسته‌دسته شده حاصل از فروش مواد مخدر، يک دستگاه موتورسيكلت و يک عدد دوچرخه دنده‌ای سرقتی، چهار قبضه چاقو و قمه و سایر اقلام ممنوعه را کشف کردند.
فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: متهم 40ساله که دارای چندین فقره سابقه کیفری به جرم سرقت، نزاع‌های دسته‌جمعی، حمل سلاح سرد، مزاحمت برای نوامیس، توزیع مواد مخدر و موارد ممنوعه است، پس از سیر مراحل قانونی با صدور حکمی روانه زندان شد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه