آستان قدس رضوی و میراث فرهنگی تفاهم‌نامه امضا کردند

با هدف توسعه صنایع ‌دستی

آستان قدس رضوی و میراث فرهنگی تفاهم‌نامه امضا کردند

با رویکرد توسعه کسب‌و‌کارهای حوزه صنایع‌دستی، شرکت کسب و کار رضوی و اداره کل میراث فرهنگی استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا با استفاده از این هم‌افزایی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مشترک برای تسهیل‌گری اشتغال پایدار با محوریت صنایع دستی و هنرهای سنتی توسعه یابد.


به گزارش آستان‌نیوز، با اجرای این تفاهم‌نامه قرار است از ظرفیت‌های صنایع دستی استان خراسان رضوی برای طراحی و توسعه بسته سوغات زیارت بهره گرفته شود.
 مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی درباره این تفاهم‌نامه اظهار کرد: حمایت از صنعتگران صنایع دستی استان با استفاده از ظرفیت‌های شرکت کسب و کار رضوی در خصوص ارائه خدمات پشتیبانی و توسعه کسب و کارهای خرد، متوسط، دانش‌بنیان و نوآور، یکی از موضوعات تفاهم‌نامه امضا شده با اداره کل میراث فرهنگی استان به‌ شمار می‌رود.
مجید منفرد گفت: همچنین دو طرف برای ایجاد اشتغال، پشتیبانی، بازاریابی، آموزش، پژوهش و تحقیقات کاربردی در بخش صنایع دستی همکاری خواهند کرد.
او همکاری و مشارکت در تثبیت و تنوع‌بخشی به سبد محصولات سوغات زیارت با محوریت صنایع دستی استان را یکی از تعهدات شرکت کسب و کار رضوی دانست و افزود: این مجموعه در طراحی، تولید و بسته‌بندی صنایع دستی و سبد سوغات زیارت نیز مشارکت خواهد داشت.
او با اشاره به تعهدات اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: همکاری برای ارائه تسهیلات مورد نیاز به منظور توسعه فعالیت‌های شرکت کسب و کار رضوی در حوزه صنایع دستی و نیز معرفی این شرکت برای حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح ملی و بین‌المللی، بخشی از این تعهدات است. منفرد ادامه داد: علاوه‌ بر این، میراث فرهنگی معرفی کارگاه‌های صنایع دستی به شرکت کسب و کار رضوی برای همکاری در تولید سوغات صنایع دستی و همچنین مشاوره، همکاری و نظارت کیفی بر روند تولید محصولات سوغات صنایع دستی کارگاه‌ها را بر عهده دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه