۸۰ درصد کودکان کار در مشهد  اتباع خارجی هستند

۸۰ درصد کودکان کار در مشهد  اتباع خارجی هستند

 معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: حدود ۸۰ درصد از کودکان کار شناسایی شده در کلانشهر مشهد اتباع خارجی هستند.


نیره عابدین‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این در حالی است که حدود ۷۵ درصد از کودکان کار اتباع خارجی در مشهد، اتباع غیر مجاز هستند. هزار و ۴۰۰ کودک کار طی دو سال گذشته در معابر مشهد در جریان اجرای طرح «سایبان مهر» شناسایی شده‌اند.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد خاطرنشان کرد: ساماندهی و ارائه خدمات به کودکان کار اتباع غیرمجاز با سختی و مشکلات زیادی همراه است. به واسطه غیرمجاز بودن این اتباع نمی‌توان صورت‌مسئله را حذف کرد. 
عابدین‌زاده گفت: در جریان اجرای طرح «سایبان مهر» به منظور ساماندهی کودکان کار، دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای مردمی مشارکت دارند. پس از شناسایی کودکان کار، این افراد به مرکز غربالگری اعزام می‌شوند و  تصمیم‌گیری برای برگشت آن‌ها به خانواده‌ها و یا بهزیستی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اولویت برگشت کودکان کار به خانواده است، افزود: اگر برگشت کودک مخاطره‌ای برای وی نداشته باشد، وضعیت خانواده بررسی و مشکل آن‌ها برای ممانعت از کار کردن کودک با اقداماتی نظیر یافتن شغل برای یکی از اعضای مؤثر خانواده، درمان اعتیاد والدین و... رفع می‌شود .

برچسب ها :
ارسال دیدگاه