قدردانی معاون رئیس‌جمهور از شهرداری مشهد برای خدمات نوروزی

قدردانی معاون رئیس‌جمهور از شهرداری مشهد برای خدمات نوروزی

همایش «شکرانه خدمت» با محوریت آیین تجلیل و قدردانی از خدمتگزاران میزبانی از زائران نوروزی مشهدالرضا(ع) به میزبانی ستاد اجرایی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر استان خراسان رضوی برگزار شد که در این مراسم معاون رئیس‌جمهور از شهرداری مشهد برای خدمات نوروزی قدردانی کرد.


به گزارش پایگاه اینترنتی جهانشهر، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم که با حضور محسن منصوری؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهور، استاندار خراسان رضوی، فرماندار و شهردار منتخب مشهد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد؛ ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران قرارگاه خدمات سفر گفت: توفیق بزرگی که در نوروز امسال، نصیب و روزی مسئولان و مردم مشهد شد به برکت عنایت امام هشتم(ع) بود و به پاس این توفیق خدمت که به همه ما عنایت شد، شایسته است اکنون از این مجاهدت‌های شبانه‌روزی تجلیل شود.
وی افزود: مقوله زیارت از منظر ما یک فرصت استثنایی برای مشهدالرضا(ع) و خراسان رضوی است که همه مسئولان استانی و مدیران شهری را مکلف می‌کند شرایط را برای ورود زائران و ارادتمندان به حضرت رضا(ع) فراهم کنند. این یک تکلیف مهم است که بر عهده ماست تا هم از استان‌های دیگر و هم از سایر کشورها، میهمانان امام هشتم(ع) به شایستگی تکریم شوند. با این حال، این ضرورت وجود دارد که زیرساخت‌های موردنیاز به‌صورت جهشی تکمیل شوند، زیرا بیش از ۳۰ میلیون زائر در طول سال به مشهد مشرف می‌شوند که البته مقدار قابل‌توجهی از آن متعلق به زائرانی است که به دفعات، رهسپار سرزمین امام رضا(ع) شده‌اند.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم زائران بی‌شماری از کشور‌های مسلمان و به‌خصوص شیعیان، دلداده امام رئوف(ع) هستند و آرزو دارند در قالب نخستین تجربه خود از زیارت، به مشهد بیایند. در اینجا تقویت زیرساخت‌هاست که ضرورت پیدا می‌کند و باید در سایه تعامل با شورای اسلامی و شهرداری مشهد، تدبیر ویژه‌ای در این باره صورت گیرد.

بسیج همه ظرفیت‌های شهرداری برای خدمت به زائران نوروزی
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، زیارت و گردشگری استانداری خراسان رضوی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: این یک خدمت فراگیر بود که در گستره جغرافیایی بزرگ‌تر از مشهد، بسیاری از افراد نشان ارزشمند خادم‌‎الرضا(ع) را بر‌سینه گذاشتند و تمام توان خود را پای‌کار آوردند تا میهمان امام هشتم(ع) معطل اسکان و پذیرایی نماند.
وی افزود: حدود ۳۰ میلیون زائر در سال که بیش از یک سوم آن در ایام نوروز به مشهدالرضا(ع) مشرف می‌شوند، نشانه تحقق همان تمدن نوینی هستند که حول محور زیارت شکل می‌گیرد.

رشد ۲۹ درصدی ورودی زائر به مشهد
معاون فرهنگی، زیارت و گردشگری استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از این میان، از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، ۱۰ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۲۷۴ نفر ورودی زائر به مشهد داشتیم که در این حوزه با رشد ۲۹درصدی سفر‌ها مواجه بودیم.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد عنوان کرد: از همکاری مؤثر نماینده معزز، ولی‌فقیه در استان و تولیت معزز آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد باید قدردانی کرد که همه ظرفیت‌های استان را در راه خدمتگزاری به زائران نوروزی بسیج کردند. علاوه بر این، بخش قابل‌توجهی از مردم مشهد بودند که بدون کوچک‌ترین حمایت سازمانی و بودجه دولتی، در‌های خانه‌هایشان را به روی زائران باز کردند و میزبانان شایسته از میهمانان امام رضا(ع) بودند.
وی تأکید کرد: از ۱۶ هزار و ۹۰۰ پارکینگی که در هسته مرکزی فعال شد، فقط ۶۲درصد مورد استفاده قرار گرفت. ۲۱ مرکز خدمات بین‌راهی هم به همت شهرداری مشهد و ۲هزارو۵۰۰ دهیاری در سطح استان فعال شدند و در خدمت زائران نوروزی قرار گرفتند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه