خراسان‌شمالی ۳۶۰ بهورز کم دارد

خراسان‌شمالی ۳۶۰ بهورز کم دارد

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان یک میلیون نفری خراسان شمالی ۳۶۰ بهورز کم دارد که باید با برگزاری آزمون استخدامی این کمبود جبران شود.


دکتر سیدمحمد پاکمهر در نشست خیران سلامت خراسان شمالی اظهار کرد: سال جاری با تدابیر اندیشیده شده ۲۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون های علمی و طی مراحل مصاحبه استخدام و در خانه‌های بهداشت روستایی به کارگیری خواهند شد.
وی دلیل کمبود این نیروها در خانه‌های بهداشت روستایی را عدم جذب نیروهای بهورز و بازنشستگی بسیاری از آن‌ها در سال‌های اخیر دانست.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نیروهای متخصص و پزشک عمومی در بیمارستان ها، گفت: برخی از مراکز درمانی شهرستان‌ها حتی با کمبود نیروی پزشک عمومی نیز مواجه هستند که برای جبران این کمبود چاره ای جز افزایش ظرفیت رشته پزشکی استان نداریم. سالانه حدود ۱۲۰ دانشجوی پزشکی از طریق آزمون سراسری در دو نوبت مهر و بهمن در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد پذیرش می‌شوند که این ظرفیت پاسخ‌گوی نیازهای درمانی استان نیست.
وی ادامه داد: از سوی دیگر وجود این تعداد از دانشجوی پزشکی در یک کلاس، بی‌تردید کیفیت آموزشی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین باید از مراکز آموزشی دیگر همچون دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجوی پزشکی بهره گیریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه