بیش از یک میلیون مهاجر کارت شناسایی گرفته‌اند

خبر خوش وزیر کشور برای اتباع غیرایرانی

بیش از یک میلیون مهاجر کارت شناسایی گرفته‌اند

وزیر کشور در آخرین آمار سرشماری و شناسایی همه مهاجران افغانستانی که به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: با وجود اقدامات خوبی که انجام شده،  تاکنون بیش از یک میلیون نفر دارای کارت شناسایی هستند، اما متأسفانه دیگر مهاجران افغانستانی مراجعه نکردند که این افراد نباید خدماتی که دیگران دریافت می‌کنند انتظار آن را داشته باشند.


​​​​​​​رئیس شورای امنیت کشور پیش‌تر گفته بود با دفاتر خدمات دولت و پلیس به اضافه ۱۰ هماهنگی شده است و مهاجران افغانستانی باید به این دفاتر مراجعه کنند تا بتوانیم با سرشماری گسترده و دقیق درباره نحوه ارائه خدمات‌ و ساماندهی آن‌ها به موقع عمل کنیم.
 بنابراین از همه مهاجران افغانستانی و همه اتباع دیگری که در ایران هستند به طور جدی خواستاریم تا در مهلت اعلام شده مراجعه کنند. اما اگر به هردلیلی مراجعه نکنند از دید ما این امکان وجود دارد که مهاجر تلقی نشوند و حتی ناچار می‌شویم سختگیرانه رفتار کنیم. وزیر کشور این را هم گفت که به همه اتباع افغانی که در این طرح شناسایی شرکت کنند، اقامت‌های موقت خواهیم داد و نگران نباشند. 
به گفته قدوسی عضو مجلس شورای اسلامی،  باصدور کارت شناسایی اتباع خارجی در خصوص اعطای کارت بانکی، حساب بانکی برای حفظ درآمد و سرمایه‌گذاری و سیم‌کارت و برخی خدمات دیگر به مهاجران اقداماتی انجام خواهد گرفت. این اقدام سبب افزایش امکانات و ارائه خدمات به مهاجران ساکن ایران خواهد شد. 
براساس آمارها، ۹۶درصد کل اتباع خارجی حاضر در ایران اتباع افغانستانی بوده‌اند که نرخ مشارکت اقتصادی آن‌ها ۴۴درصد، نرخ اشتغال ۹۶درصد و نرخ بیکاری آنها 3/9درصد برآورد شده است. از منظر داده‌های کلان در سال ۱۳۹۵، افزون‌بر 97/6درصد شاغلان کشور، ایرانی هستند و 2/4درصد از شاغلان را اتباع غیرایرانی تشکیل می‌دهند که این رقم نسبت به سال ۱۳۹۰حدود 14/5درصد افزایش نشان می‌دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه