تبدیل فوتبال و فوتسال پایه خراسان رضوی به قطب فوتبال ایران

تبدیل فوتبال و فوتسال پایه خراسان رضوی به قطب فوتبال ایران

مسئول کمیته جوانان و توسعه فوتبال پایه خراسان رضوی گفت: با توجه به هم‌افزایی ادارات مشهد، فوتبال و فوتسال پایه خراسان رضوی در چند سال آینده به قطب فوتبال و فوتسال ایران تبدیل خواهد شد.


به مناسبت روز جهانی فوتبال پایه، جشنواره رده سنی زیر ١٠سال با حضور شهرستان‌های قوچان، سرخس، سبزوار، بینالود، بردسکن، باخرز، گلبهار، فریمان، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، تایباد، نیشابور، کاشمر، خلیل‌آباد، چناران، جوین، مه‌ولات، گناباد، درگز، خوشاب و خواف به میزبانی هیئت فوتبال خراسان رضوی در محل زمین‌چمن ٢٢ بهمن دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
سید خلیل موسوی، مسئول کمیته جوانان و توسعه فوتبال پایه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان با بیان اینکه ٣٨٠فوتبال‌آموز در جشنواره روز جهانی فوتبال پایه حضور داشتند، اظهار کرد: در زمین‌چمن ٢٢ بهمن دانشگاه فردوسی مشهد میزبان ٣۶ تیم از شهرستان‌های خراسان رضوی بودیم که در این جشنواره ٢٧شهرستان حضور داشتند.
وی در ادامه افزود: شعار (اِی‌اِف‌سی) برای برگزاری جشنواره‌ها، بحث ایجاد شرایطی است که فوتبال‌آموزان از طریق بازی بتوانند نشاط و شادابی را تجربه کنند و برای کودکان زیر ١٠ سال بحث استعدادیابی نداریم و هدف از برگزاری این جشنواره‌ها نشاط و شادابی است.
موسوی گفت: شهرستان‌هایی که سال‌های گذشته در نقشه فوتبال پایه استان جایگاهی نداشتند، در چند سال اخیر احیا شده‌اند.
مسئول کمیته جوانان و توسعه فوتبال پایه خراسان رضوی افزود: ما همه ساله سعی می‌کنیم جشنواره‌ها را برگزار کنیم و در ادامه این مسابقات، رقابت‌های لیگ‌ تورنمنت را داریم که از اول تیر ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: در چند سال اخیر در مسابقات لیگ ‌تورنمنت، تیم‌های شهرستانی، فینالیست این مسابقات بودند که این نشان می‌دهد فوتبال پایه در شهرستان‌های خراسان رضوی رونق گرفته است.
موسوی با بیان اینکه در بخش ارزیابی فدراسیون فوتبال، خراسان رضوی در حوزه استعدادیابی به عنوان استان برتر در ایران شناخته شد، افزود: برنامه خراسان رضوی از برنامه استعدادیابی فدراسیون فوتبال که به صورت هشت منطقه اجرا شده، یک سال جلوتر بود.

خبرنگار: امیـرحسیـن قربـانـپور

برچسب ها :
ارسال دیدگاه