۱۳۴ حزب سیاسی ملی و استانی در کشور فعال هستند

دستورالعمل تبلیغات انتخابات مجلس به زودی اعلام می‌شود

۱۳۴ حزب سیاسی ملی و استانی در کشور فعال هستند


معاون سیاسی وزیر کشور از فعالیت ۱۳۴ حزب سیاسی ملی و استانی در کشور خبر داد و گفت: سند تحول احزاب به منظور ارتقای نقش و جایگاه احزاب توسط دفتر سیاسی وزارت کشور تهیه شده است. این سند قرار است توافقی بین وزارت کشور و احزاب سیاسی باشد تا به این وسیله شناخته شوند، نقششان شفاف شود و مردم حس کنند حزب می‌تواند تأثیرگذار باشد.
به گزارش قدس خراسان، محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزیر کشور که در رأس هیئتی برای شرکت در نخستین همایش معاونین سیاسی اجتماعی امنیتی به مشهد سفر کرده در نشست با خبرنگاران، هدف از این سفرها را انجام وظیفه نظارتی این معاونت بر عملکرد استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران استانی و شهرستانی عنوان کرد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس خراسان درخصوص بررسی دقیق مدرک تحصیلی داوطلبان و تشخیص مدارک جعلی این‌طور توضیح داد: کار ستاد انتخابات کشور از سال گذشته به طور غیررسمی آغاز شده و موضوعات سلامت انتخابات که یکی از موارد آن اصالت مدرک تحصیلی است را آسیب‌شناسی کرده‌ایم.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص راهبردهای چهارگانه انتخابات گفت: با تلاش همکاران و استفاده از نظر کارشناسان راهبردهای چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت تبیین و برنامه‌ریزی شد و یکی از موضوعات سفر به مشهد نیز بررسی این راهبردها بود.
وی تصریح کرد: شایسته‌گزینی فقط در انتخاب نامزدها نیست، بلکه در عوامل اجرایی هم باید لحاظ شود. برای انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی یک دستورالعمل تهیه کردیم که در سراسر کشور یک الگو باشد و انتخاب‌ها سلیقه‌ای نباشد.
غلامرضا با بیان اینکه در تلاش هستیم تدابیر و تمهیدات لازم برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را فراهم آوریم، ادامه داد: دستورالعمل تبلیغات انتخابات پیش رو در حال آماده‌سازی است و بر آن هستیم تا تمامی جریان‌های سیاسی و احزابی که در وزارت کشور و ذیل کمیسیون ویژه احزاب وزارت کشور عضویت دارند، از شرایط مطلوبی برای تبلیغات بهره‌مند شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه