تجلیل از «قهرمان تولید گندم» صالح‌آبادی

تجلیل از «قهرمان تولید گندم» صالح‌آبادی

ابوالحسن صاحبی  

مراسم سی و هشتمین دوره معرفی و تجلیل از نخبگان و قهرمانان تولید بخش کشاورزی خراسان رضوی با همت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صالح‌آباد گفت: در پی بررسی‌های انجام شده در سال گذشته توسط ستاد انتخاب تولیدگر نمونه، از بین جامعه کشاورزان شهرستان صالح‌آباد، آقای محمد(سعید) قیمتی از کشاورزان زحمتکش و نمونه روستای مرزی عباس‌آباد، با کسب رتبه اول و ممتاز به عنوان یکی از «قهرمانان تولید، در بخش کشاورزی» استان معرفی و تجلیل شد.
علیرضا آرمین ضمن قدردانی از زحمات این دیم‌کار نمونه صالح‌آبادی افزود: وی با وجود کمبود نزولات آسمانی و خشکسالی‌های مکرر با تلاش‌های بسیار و تولید ۳/۸تن گندم دیم در هر هکتار توانست این رتبه ممتاز را به خود اختصاص داده و موجب شگفتی همه زحمتکشان عرصه کشاورزی استان و کشور شود.
وی در خصوص دلیل و رمز موفقیت این کشاورز نمونه خاطرنشان کرد: وی زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت داشت و با به کارگیری اصول کار همچون انتخاب بذر مناسب و اصلاح شده، روش و تکنیک‌های جدید کشت بهینه و مناسب در مزارع دیم و خاک‌ورزی حفاظتی توانست بیشترین محصول و عایدات مناسب و قابل قبولی را در روستای صفر مرزی و دور افتاده این شهرستان محروم تولید کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه