تهرانی‌ها میهمان چایخانه حضرت شدند

به همت کتابخانه و موزه ملی ملک

تهرانی‌ها میهمان چایخانه حضرت شدند

همزمان با آغاز دهه کرامت 1402، به همت کتابخانه و موزه ملی ملک چایخانه حضرت رضا(ع) در میدان مشق تهران برپا شد.


به گزارش آستان‌نیوز، این چایخانه فعالیت خود را با همکاری شهرداری منطقه 12 تهران و دانشگاه امام حسن مجتبی(ع) از 31 اردیبهشت 1402 در پایتخت آغاز کرد که تا چهارشنبه 10 خردادماه مقارن با سالروز میلاد حضرت رضا(ع) پذیرای عموم مراجعان خواهد بود.
چایخانه حضرت رضا(ع) با هدف گرامیداشت دهه کرامت، ایجاد حس معنوی در فضای پیرامونی کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی کشور به نمایندگی از آستان قدس رضوی و تعامل بیشتر با شهروندان برای نخستین بار در تهران به نام حضرت ثامن‌الحجج(ع) برپا شده است.
شهروندان پایتخت و تهرانگردان برای بهره‌مندی از خدمات این چایخانه می‌توانند در دهه کرامت از ساعت 8 تا 18 به ضلع جنوب غربی محوطه تاریخی باغ ملی (میدان مشق) تهران واقع در «میدان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد، خیابان یارجانی» مراجعه کنند.
گفتنی است کتابخانه و موزه ملی ملک که در سال 1316 شمسی توسط حاج‌حسین آقاملک، بزرگ‌ترین واقف معاصر ایران بر بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) وقف شده است، برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و آیینی در دهه کرامت برگزار می‌کند.
همچنین به مناسبت دهه کرامت، نمایشگاه «نگاره‌های آیینی» در کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برپا شد.
این نمایشگاه با نمایش 14 اثر نگارگری از آثار استاد سلینا پوریا، بانوی هنرمند کشور با موضوع ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) و دیگر درونمایه‌های فرهنگی در سرسرای همکف ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافته است.
تابلوهای «خطابه حضرت زینب(س) در دربار یزید» و «ضامن آهو» از آثار با مضمون‌های معنوی و دینی و تابلو «مولانا» از جمله آثار با درونمایه فرهنگ و ادب نمایشگاه نگاره‌های آیینی این موقوفه به شمار می‌آیند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه