رونمایی از تابلو نفیس خوشنویسی صلوات خاصه

رونمایی از تابلو نفیس خوشنویسی صلوات خاصه

رونمایی از تابلو خوشنویسی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) اثر استاد سید نجم‌الدین علامه موجود در موزه هدایای رهبر معظم انقلاب در یکصد و شصت و پنجمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی فرهنگی آستان قدس رضوی رونمایی شد.


به گزارش آستان‌نیوز؛ استاد سید نجم‌الدین علامه، خوشنویس و اهداکننده سه اثر قرآنی تک‌برگی است که جزء سی‌ام قرآن و صلوات خاصه حضرت رضا(ع) بخشی از آثار اهدایی ایشان به شمار می‌رود.
 یکی از آثار، تابلو خوشنویسی به خط نستعلیق روی بوم پارچه به ابعاد ۸۰ در ۱۲۰ سانتیمتر است که در سال ۱۳۹۷ کتابت شده است. متن آن شامل زیارت‌نامه حضرت امام رضا(ع)، اذن دخول تا وداع، متن زیارت‌نامه جامعه کبیره و زیارت‌نامه امین‌الله است. متن زیارت‌نامه به صورت خوشنویسی به صورت مورب از قسمت بالای سمت چپ اثر شروع و در پایین سمت راست به اتمام رسیده است.
در میان، متن صلوات خاصه امام رضا(ع) در ۶ سطر با تزئینات ابری شکل به خط نستعلیق و دانگ درشت‌تر از متن کتابت شده است.
دیگر اثری که در این مراسم مورد رونمایی قرار گرفت تابلو خوشنویسی به خط نستعلیق است که روی بوم پارچه با ابعاد ۸۰ در ۸۰ سانتیمتر در سال ۱۳۹۲ شمسی کتابت شده است.
متن آن شامل جزء سی‌ام قرآن کریم و آیه‌الکرسی است که به صورت مورب از قسمت بالای سمت چپ با سوره نبأ شروع و در انتهای سمت راست با آیه‌الکرسی به اتمام رسیده و در وسط تابلو، سوره توحید در زمینه‌هایی به رنگ کرم قهوه‌ای به شیوه نقاشی خط کتابت شده است.
این آثار که توسط استاد سید نصرالدین علامه به معظم‌له اهدا شده در گنجینه آثار اهدایی رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشته شده است.
حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز آستان قدس رضوی در این مراسم که در موزه قرآن و هدایای رهبر معظم انقلاب برگزار شد، مهم‌ترین شاخصه امام رضا(ع) را عالم آل محمد(ع) عنوان کرد و این مقام را بهترین شاخصه برای معرفی آن حضرت به جهانیان دانست.
وی کتابخانه حرم مطهر رضوی و آثار منحصر به فرد موجود در آن را فرصتی برای معرفی شخصیت علمی آن حضرت در گستره بین‌الملل برشمرد و تصریح کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی مجموعه‌ای پیشران در حرکت‌های علمی است که تمام مقدمات امور برای حرکت‌های بزرگ علمی در آن مهیاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه