خلأ امروز، ساخت آثار فاخر مذهبی برای جوانان است

مجید مجیدی در نشست نقد و بررسی «رضای رضوان»:

خلأ امروز، ساخت آثار فاخر مذهبی برای جوانان است

در پنجمین شب از رویداد 60 سال سینمای ایران و ارادت به امام رضا(ع)، مستند «رضای رضوان» به کارگردانی مجید مجیدی در پردیس سینمایی مهر مشهد به نمایش درآمد.


​​​​​​​افزون بر مستند «رضای رضوان» مستندهای «یا ضامن آهو» به کارگردانی پرویز کیمیاوی و «مشهد مقدس» و «ایمان» به کارگردانی حسین ترابی که در سال ۱۳۵۰ تولید شده به روی پرده سینما رفت.

آستان قدس رضوی گنجینه‌ای که مغفول مانده است
پس از اکران این مستند، نشست نقد و بررسی فیلم با حضور کارگردان برگزار شد. مجید مجیدی در این نشست با اشاره به ظرفیت و گنجینه عظیم فرهنگی، تاریخی و اعتقادی آستان قدس رضوی بیان کرد: در این مجموعه، زوایای پنهان ویژه‌ای وجود دارد که متأسفانه مغفول مانده است.
وی با تأکید بر اینکه در این سال‌های انقلاب، آثار محدود و اندکی نسبت به ساحت امام رضا(ع) ساخته شده است، افزود: این در حالی است که حرم مقدس حضرت رضا(ع) دارای گنجینه‌های گرانبهایی است که می‌توان کارهای پژوهشی بسیاری روی آن انجام داد و مستندهای زیادی ساخت. 
مجیدی بیان کرد: ما ادعای انقلاب فرهنگی و انقلاب ارزش‌ها را داریم و مسئولان امر به پاسداشت خون شهیدان این مرزوبوم باید راه را برای ساخت فیلم‌ها و مستندهای تاریخی مذهبی باز کنند؛ چرا که ما در این حوزه ظرفیت‌های عظیمی داریم.

خلأ ما در سینمای دینی و تاریخی
این کارگردان سینما عنوان کرد: هر کاری که منتسب به اهل بیت(ع) باشد، چون با عشق همراه است، ماندگار خواهد شد. خلأ امروز ما ساخت تولیدات فاخر مذهبی ویژه جوانان و نوجوانان است. دشمن با هدف گرفتن اندیشه و اعتقاد جوانان می‌خواهد آنان را دین‌گریز کند و شاهد هستید این اتفاق هم در حال وقوع است؛ اما هنوز نتوانستیم گوهر وجودی و شخصیت حضرت رضا(ع) را به این قشر معرفی کنیم.
وی خطاب به فیلمسازان جوان گفت: فیلمسازان امروزی به لحاظ سخت‌افزاری و خلاقیت تصویری بسیار رشد کرده‌اند؛ اما آنچه باید مورد توجه قرار دهند، تولید محتوای قوی است. یک فیلمساز باید صاحب اندیشه و فکر باشد در غیر این صورت هیچ وقت نمی‌تواند در مورد سوژه و موضوعی به یک دیدگاه برسد.

کار فرهنگی، کار برای آینده است
مجیدی در پایان سخنان خود تأکید کرد: چنانچه متولیان فرهنگی ما نگاه عمیق و بینش کافی به ساخت فیلم‌های تاریخی - مذهبی نداشته باشند، به حوزه اعتقادی جوانان و نوجوانان لطمه خواهد خورد. باید توجه داشته باشیم کار فرهنگی، کار برای آینده است و بذری که امروز در حوزه فرهنگ می‌کاریم، سال‌ها بعد نتیجه می‌دهد.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه